19 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 16 ارديبهشت 1399 ساعت 15:17

افزایش تسهیلات زنان سرپرست خانوار در سال ۹۹

نوشته شده توسط 

000033معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از افزایش تسهیلات زنان سرپرست خانوار در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از ایبِنا، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: برای ایجاد مشاغل جدید برنامه ریزی‌هایی در نظر گرفته شده است؛ با همکاری نظام بانکی مقرر شد تا برای زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی به صورت وام‌های قرض‌الحسنه در نظر بگیریم. لازم به ذکر است که امسال ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار افزایش می یابد.

وی درباره اقدامات مهم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حوزه های اشتغالزایی در سال ۹۸، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم معاونت، اجرای طرح توانمند سازی سرپرست خانوار بود، این طرح پیشرفت خوبی در سال ۹۸ داشت و سال ۹۹ هم این کار با توجه به نامگذاری شعار سال یعنی "جهش تولید" با قوت و مشارکت تشکل‌های کارآفرین دنبال خواهد شد.

ابتکار ادامه داد: امیدواریم در زمینه استارتاپ‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان هم همکاری‌های خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته باشیم؛ چراکه بخشی از زنان در شتاب دهنده‌ها مشغول به فعالیت هستند و با توجه به بازدیدهایی که سال قبل از شتاب دهنده داشتم، به نظرم بانوان تحصیل کرده آینده خوبی در بخش فناوری‌های نوین داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: تشکل‌های کارآفرین طی سال‌های اخیر در کشور رشد داشتند، این تشکل‌ها غیردولتی هستند و در حوزه آموزش و مهارت افزایی کارآفرینی فعالیت می‌کنند. این طرح با همکاری وزارت کار و وزارت کشور ادامه پیدا می‌کند؛ آنچه برای ما اهمیت دارد حمایت از مشاغل خانگی است؛ ما با همکاری سازمان ملی استاندارد درباره استانداردهای مشاغل خانگی اقدامات بسیاری انجام داده‌ایم.