13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 20 دی 1402 ساعت 23:55

آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ مالیاتی رسالت اصلی اعضای جامعه مشاوران رسمی است

نوشته شده توسط 

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ مالیاتی، رسالت اصلی اعضای جامعه مشاوران رسمی است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سید محسن خوانساریان دادستان انتظامی مالیاتی در مراسم تحلیف اعضای جدید جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران، با اشاره به اینکه اعضای جامعه مشاوران مالیاتی هم‏یار مودیان و هم یاور سازمان امور مالیاتی هستند، بیان داشت: همانطور که مودیان، اعضای جامعه مشاوران مالیاتی را به مثابه یاران خود در پرداخت مالیات می دانند، سازمان امور مالیاتی نیز شما را از یاران خود و حلقه ای مهم در فرایند مالیات ستانی می داند.

خوانساریان، رسالت و ماموریت اصلی و خطیر اعضای جدید جامعه مشاوران مالیاتی را آگاهی بخشی و ارتقای دانش و فرهنگ مالیاتی به مودیان و فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنید در راستای ماده 25 قانون ارتقای سلامت اداری در طول مسیر چنانچه با انحراف در فرایندهای مالیاتی مواجه شدید، گزارش این تخلفات را به دادستانی انتظامی مالیاتی ارایه کنید.

دادستان انتظامی مالیاتی در پایان بر لزوم رعایت اصول و آیین اخلاق و رفتار حرفه ای مشاوران مالیاتی از جمله ترجیح منافع عمومی و حرفه‌‏ای بر منافع فردی، اهمیت رعایت شئونات حرفه ای و عدم اهمال در انجام وظایف محوله تاکید کرد.