27 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 08 ارديبهشت 1399 ساعت 14:43

گام اول غربالگری کرونا برعهده خانواده بهداشت است

نوشته شده توسط 

01149مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: خانواده بهداشت کشور گام اول غربالگری و شناسایی بیماران را در زمان شیوع ویروس کرونا بر عهده داشته و مهم‌ترین گام اولیه برای غربالگری کرونا توسط بهورزان و مراقبان سلامت انجام شده است.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آي‌هينا، محمد رضا میرزایی درباره نقش حوزه بهداشت در زمینه غربالگری کرونا افزود: بیماران مبتلا به ویروس کرونا که نیاز به مراقبت در منزل داشتند، پس از شناسایی توسط بهورزان و مراقبان سلامت، در منزل قرنطینه شده و مواردی که نیاز به ارجاع به مراکز درمانی داشت، ارجاع شدند.
وی ادامه داد: همچنین بهورزان و خانواده بهداشت در زمینه آموزش و پیشگیری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضد عفونی کردن معابر در روستاها هم اقدامات فراوانی انجام داده و موفق شدند در گام اول بیماران مشکوک به ویروس کرونا را شناسایی کنند.
میرزایی گفت: خدمات سطح یک سلامت، توسط خانواده بهداشت کشور در جامعه روستایی و شهری ارائه می‌شود که این موارد شامل خدمات بهداشتی اولیه، خدمات پیشگیری و مراقبتی و خدمات درمانی توسط پزشکان خانواده است.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: در کشور ۱۸ هزار خانه بهداشت داریم که حدود ۳۴ هزار بهورز دراین مراکز، خدمت ارائه می‌کنند. در روستاها ۴ هزار و ۱۰۰ مرکز جامع خدمات سلامت داریم که در این مراکز ۷ هزار پزشک خانواده روستایی، ۲ هزار دندان پزشک، ۵ هزار و ۶۰۰ کارشناس مامایی و بیش از ۲۰ هزار کاردان و کارشناس بهداشتی داریم که به ۲۱ میلیون نفر از جمعیت روستایی خدمات بهداشتی و درمانی و پیشگیری را ارائه می‌کنند. در ۴ هزار مرکز و پایگاه سلامت شهری نیز برای جمعیت ۵۴ میلیون نفری شهرها خدمات بهداشتی ارائه می‌شود.