18 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 02 ارديبهشت 1399 ساعت 15:26

نهادینه کردن رسالت واقعی بیمه سلامت با ارایه خدمات اثربخش به بیماران کرونایی

نوشته شده توسط 

01059استاندار تهران گفت: سازمان بیمه سلامت به لحاظ ساختاری، ظرفیت و توان ارایه خدمات به بیماران کرونایی را دارد و این مساله به لحاظ روحی کمک موثری دردرمان این بیماران است.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آي‌هينا، انوشیروان محسنی بندپی درخصوص اقدامات سازمان بیمه سلامت در ارایه خدمات به بیماران کرونایی گفت: با توجه به رسالت سازمان بیمه سلامت، اصولی و کارشناسی است هر گونه خدمات پایه در نظام سلامت به ویژه در بروز اپیدمی که باید از ساز ‌کار بیمه‌ای بر خوردار شود و منابع هم دراختیار این سازمان قرار گیرد.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت به لحاظ ساختاری، ظرفیت و توان انجام کار را دارد و این کار فرآیند را کوتاه تر می کند و هدف هم پوشش عمومی هزینه خدمات برای مبتلایان است، لذا به لحاظ روحی و روانی کمک موثری در درمان بیماری بوده و اقدام خوب و اثر بخش است.

استاندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر بیمه سلامت از بهترین فرصت برای نهادینه کردن رسالت واقعی خود درارایه خدمات به بیماران کرونایی برخوردار است تصریح کرد: سازمان از خدمات درمانی به سلامت سال ها است که تغییر نام پیدا کرد، ولی به طورعملی ورود جدی و با برنامه به مسائلی نظیر آموزش ، توانمند سازی بیمه شدگان و اقدامات پیشگیرانه نداشته است.

مدیر عامل اسبق سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: میزان همه گیری،ضریب نفوذ بیماری، شدت بیماری زایی و اقدامات پیشگیرانه در این بیماری خاص، نظیر فاصله گذاری فیزیکی ، تشویق مردم به رعایت اصول بهداشتی و حفاظت فردی ، تاکید براستفاده از ماسک و همچنین اقدامات مداخله ای از جمله واکسیناسیون پس از تولید و یا دارو درمانی براساس پروتکل‌های مصوب به منظور گسترش پوشش بسته خدمات، با هدف صیانت از سلامت بیمه شدگان و کنترل هزینه‌های سازمان های بیمه گر باید مد نظر قرار گیرد.