10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 25 اسفند 1398 ساعت 14:05

اسهال بویژه در کودکان نیازمند بررسی است

نوشته شده توسط 

0460عضو كميته بيمه سلامت ايران به برخي از سوالات رايج مردم در خصوص بيماري كرونا پاسخ داد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آي‌هينا، وحيد مجيدي در خصوص اينكه آیا درد ناحیه قفسه سینه میتواند از علائم کرونا باشد، گفت: بله سرفه و تب و تنگی نفس ودرد قفسه سینه به همراه سایر علائم از علائم بیماری کرونا هستند. بايد توجه داشت كه علائم اصلی كرونا شامل سرفه خشک،گلودرد،تب،تنگی نفس وخستگی و بدن درد و سایرعلائم مانند آب ریزش بینی و سردرد ،لرز،علائم گوارشی و خلط خونی است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آیا تنگی نفس بدون سایرعلائم میتواند نگران کننده باشد، بيان كرد: بله, تنگی نفس از علائم اصلی بیماری کروناست،هرچند که ممکن است بدون سایرعلائم علت دیگری داشته باشد ولی نیاز به بررسی دارد.

عضو كميته بيمه سلامت در خصوص اينكه آیا آبریزش بيني و اسهال نيز از علائم بيماري كروناست، گفت: آب ریزش بینی در سایر بیماری های ویروسی و یا آلرژیک هم می تواند باشد و نیاز به مراجعه در مراحل اولیه ندارد. ولی اسهال می تواند از علائم اوليه در کرونا به خصوص اطفال باشد و نیاز به بررسی دارد.

مجيدي در خصوص امكان ابتلا و انتقال بيماري از دام و طیور بيان كرد: در صورت مبتلا بون دام و طیور امکان انتقال وجود دارد.

وي بر رعایت نکات بهداشتی ازجمله ضدعفونی وسایل و محیط کار و منزل، عدم خروج غیر ضروری ازمنزل، عدم مسافرت به مناطق آلوده، عدم تماس با افراد مشکوک، رعایت فاصله بیش از یک متر با سایر افراد در اجتماع، عدم دست دادن و بغل کردن و بوسیدن دیگران، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون به مدت بیست تا سی ثانیه، عدم لمس چشم ها و صورت با دست و استفاده از دستکش در اماکن عمومی و بيرون از منزل تاكيد كرد.

عضو كميته بيمه سلامت در پاسخ به سوال كه آیا مصرف لبنیات خطرساز است، گفت: اگر پاستوریزه و هموژنیزه باشد, مانعي ندارد.
وي در خصوص اينكه آيا در صورت وجود زخم روی بدن امکان ورود ویروس بیشتراست، افزود: بله , زخم بايد کاملا پوشیده شود و با سطح آلوده در تماس نباشد.