22 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 04 آذر 1398 ساعت 09:41

استقرار پایگاه برخط درمان بیمه شدگان تا پایان سال محقق می‌شود

نوشته شده توسط 

4219معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران از استقرار پایگاه برخط درمان بیمه شدگان خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد تجهیزات مورد نیاز تامین شده و به زودی مرکز داده مورد نیاز شکل خواهد گرفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی‌هینا، دکتر شاهرخ رامزی توسعه سازمان الکترونیک در سال 98 با استقرار 4 پروژه ملی را از اقدامات مهم این سازمان دانست و افزود: در حال حاضر در 605 بیمارستان دولتی دانشگاهی استحقاق سنجی پوشش بیمه‌ای و درمان انجام می‌شود. همچنین تجهیز سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری نیز تاکنون در حدود 404 بیمارستان انجام شده و اسناد پزشکی به صورت الکترونیک مبادله می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در 235 شهر کشور در حوزه ارائه خدمات موسسات طرف قرارداد، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک انجام می شود، گفت: حجم زیادی از هزینه های دارویی سازمان را داروهای مربوط به بیماران صعب العلاج تشکیل می‌دهد. بنابراین جهت کنترل و ارتقای خدمات به این افراد سامانه تائید دارو در سال جاری فعال شد تا بتوانیم خدمات باکیفیتی را به این گروه ارائه دهیم.
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: هدف و شعار محوری سازمان این است که پوشش بیمه سلامت از محل یارانه‌های دولت برای محرومین و نیازمندان واقعی تحقق پیدا کند.
رامزی افزود: در راستای اجرای قوانین و مقررات و به منظور استقرار پایگاه برخط درمان بیمه شدگان اقدامات خوبی انجام شده است به نحوی که بیش از 80 درصد تجهیزات مورد نیاز تامین شده و قبل از پایان سال مرکز داده مورد نیاز شکل خواهد گرفت تا با استقرار نرم افزارهای لازم و ایجاد ارتباط با سایر سازمان‌های بیمه گر فعال در حوزه خدمات سلامت بتوانیم پایگاه برخط درمان بیمه شدگان را در جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات به بیمه شدگان بهره‌برداری کنیم.