18 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 30 مهر 1398 ساعت 16:29

یکسان‌سازی رویه‌ها و کاهش سلایق در ارایه خدمات هدف سازمان بیمه سلامت

نوشته شده توسط 

71871f4abc715bfمدیرکل دفترحقوقی سازمان بیمه سلامت گفت: یکسان سازی رویه ها و کاهش سلایق در بخش ارایه خدمات بیمه ای ، از اهداف مهم سازمان بیمه سلامت بوده که انجام امور به صورت الکترونیک به منظور افزایش شفافیت و سطح کیفی خدمات نیز در اولویت این سازمان قراردارد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی‌هینا، سید عبدالرحیم ترابی ، با اشاره به اینکه اصل پرداخت به اندازه توان و برداشت به اندازه نیاز، در نظام بیمه ای باید بیشتر مورد توجه باشد گفت: گسترش کمی و کیفی خدمات بیمه ای ، از تکالیف مهم حاکمیت و حقوق مردم محسوب می شود.
وی افزود: مجموعه دستگاه های مرتبط با نظام سلامت، باید با تعامل و همکاری با هم به اجرای درست این تکلیف عمل کنند و پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی مردم باشند، بیمه به عنوان یک صنعت پشتیبان برای صیانت از حقوق جامعه و به خصوص در مواقع بحران، هنوز جایگاه لازم را ندارد.
مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: درحال حاضر 563 هزار نفر از جمعیت استان مرکزی ، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع سازمان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان هزینه شده است.
ترابی گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک با هدف مدیریت هزینه ها و مصرف بهینه دارو به صورت پایلوت در شهر خمین اجرا شده که امیدواریم تا پایان سال در دیگر شهرهای استان هم اجرا شود.