16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 28 مهر 1398 ساعت 15:41

کاهش ۸ درصدی هزینه‌ها برای اولین بار در ۲۴ سال گذشته

نوشته شده توسط 

2910مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از حمايت سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در منظم شدن پرداخت ها تشكر كرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته برای اولین بار در 24 سال گذشته علی رغم مسائل مبتلابه سالهای اخیر کشور اعم از تورم، تحریم و... هزینه هاي سازمان 8 درصد با مديريت هزينه کاهش یافته است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی‌هینا، مهندس طاهر موهبتی در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: اميدواريم همانند گذشته اين حمايت تداوم داشته باشد تا بتوانيم در سايه نظم پرداختي ها، مديريت هزينه ها را نيز ادامه دهيم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین افزود: آی تی در سازمان بیمه سلامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که برای انجام بسیاری از اقدامات ضرورت تسریع در استقرار سازمان الکترونیک وجود دارد و پیشرفت خوبی هم در این حوزه داشته ایم.

وی استقرار و توسعه سامانه تائید خدمت را از دیگر اقدامات قابل ذکر دانست و گفت: اجرای راهنمای بالینی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت بدون ساختار آی تی قابل اجرا نیست به همین دلیل با تمام توان خود را در این مسیر قرار دادیم.

موهبتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: براساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده پیش ‌بینی می‌شد که سازمان بیمه سلامت در سال 98 با 15 هزار میلیارد تومان بدهی مواجه شود که به منظور جلوگیری از این مشکل اصلاحاتی را در برنامه‌های خود پیش بینی کردیم. مصارف این سازمان طی 5 سال حدود 120 درصد نسبت به منابع پیشی گرفته بود که با اقدامات انجام شده این چالش تا حدود زیادی رفع شد.

وی هدفمند کردن یارانه بیمه درمان رایگان به سمت گروه‌های نیازمند را از جمله اقدامات در راستای مدیریت هزینه‌ها عنوان کرد و گفت: 34 میلیون نفر از بیمه‌شدگان سازمان از بیمه رایگان برخوردار بودند که به منظور هدفمند کردن این صندوق با محدوديت مراجعه بيمه شدگان رايگان به بخش خصوصي توانستيم به نوعی ارزیابی وسع را محقق کنیم به طوری که با این اقدام 44 درصد از بار مراجعات به بخش دولتي و 22 درصد هزینه‌ها کاهش یافت و تنها نیم درصد از بیمه‌شدگان این صندوق به بخش دولتی مراجعه کردند.

براساس اين گزارش، مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان بیمه سلامت ایران به منظور بررسی عملکرد هیات مدیره و صورت‌های مالی سازمان مربوط به سال مالی 97 با حضور نمایندگان اعضای مجمع عمومی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.