01 خرداد 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 06 شهریور 1398 ساعت 10:55

حرکت به سمت ایجاد لیست انتظار با توجه به محدودیت منابع سلامت

نوشته شده توسط 

2185قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور استان‌ها گفت: باید به خاطر مشکلات بودجه ای کشور و به تبع آن منابع محدود سلامت، همانند سایر کشورها به سمت ایجاد لیست انتظار برویم، زیرا چاره‌ای جز این وجود ندارد. البته باید بیماران اورژانسی بدون هیچ قید و شرطی در مراکز درمانی پذیرش شوند و مکانیزم‌های لازم برای لیست انتظار در نظر گرفته شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی هینا، عزت اله گل علیزاده در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت در مشهد مقدس افزود: در احکام صادره از سوی وزیر محترم بهداشت و درمان نیز اخذ مشاوره از سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی پزشکی ذکر شده و این به معنی مشارکت جویی و مشورت با صاحبان اصلی فرآیند است.نمی توان بخشنامه ای صادر کرد بدون این که از نظرات این گروه جویا نشد.
قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در امور استان‌ها بیان کرد: سازمان بیمه سلامت از یک سال و نیم قبل در بحث مدیریت بهینه منابع به صورت جدی وارد شد و اگر همکاری جامعه خدوم پزشکی،روسای دانشگاه های علوم پزشکی و حمایت‌های نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت نبود، ترمز رشد بی رویه هزینه‌ها کشیده نمی‌شد.
وی ادامه داد: در سفرهای استانی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، ساعت‌ها با اصحاب سلامت استان‌ها جلسه گذاشتیم و این ادبیات در نظام سلامت ساری و جاری شد.
گل علیزاده با اشاره به آیین نامه ارزیابی وسع اظهار داشت: ممکن است بسیاری از افراد مستحق این نباشند که به صورت رایگان بیمه شوند و قطعا می بایست یارانه حوزه سلامت به سمت افراد نیازمند هدایت شود.
سید مرتضی وجدان، مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی نیز در این اجلاس گفت: بیمه سلامت در استان خراسان رضوی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده دارد که یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از این بیمه شدگان صندوق روستایی، یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت و نزدیک به ۷ هزار نفر نیز شامل اتباع غیر ایرانی هستند. همچنین این استان با بیش از ۵ هزار موسسه درمانی و تشخیصی قرارداد دارد که رتبه دوم در انعقاد قرارداد با موسسه‌ها را پس از استان تهران در اختیار دارد.