02 خرداد 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 06 شهریور 1398 ساعت 10:52

کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت کار با رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری

نوشته شده توسط 

2184رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از اقدامات مفیدی که بیمه سلامت انجام می‌دهد این است که پرونده بیماران به صورت الکترونیک بررسی و ارسال می‌شود. در یکی از بیمارستان‌های استان خراسان رضوی در سال ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کاغذ دادیم و اگر این میزان را در همه بیمارستان‌های استان محاسبه کنیم، این مبلغ بسیار بالا می‌رود و با اجرای رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری، هم هزینه پایین آمده و هم سرعت کار بالاتر می‌رود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی هینا، محمد رضا دارابی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت در مشهد مقدس افزود: در دولت دوازدهم اقدامات خوبی مانند اجرای پرونده الکترونیک سلامت برای همه مردم جهت استفاده بهینه از منابع سلامت انجام شده است.
وی بیان کرد: هرچند طرح تحول سلامت مشکلاتی دارد و ما نیز قبول داریم، اما همین که پرداختی از جیب بیمار کم شود و بیمار بتواند به درمان خود بپردازد کافی است. صنعت بیمه به کمک طرح تحول سلامت آمد و اقدامات خوبی برای صرفه جویی، حذف همپوشانی بیمه‌ها، کاهش هزینه‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی، اجرای راهنماهای بالینی، تشویق زایمان‌های طبیعی، افزایش ماندگاری پزشکان نیز انجام شد. حالا اعلام شده هر شخصی که بیمه ندارد با توجه به ارزیابی وسع باید به صورت اجباری بیمه شود.
دارابی ادامه داد: گفته می‌شود ۸۰ درصد مردم نمی‌توانند از خدمات بخش خصوصی به خاطر هزینه‌های سنگین در حوزه سلامت استفاده کنند. ۱۵ درصد با استفاده از بیمه تکمیلی می‌توانند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند و فقط ۵ درصد بدون مشکل از این خدمات بهره می‌برند. در نتیجه بیمه جزء جدا نشدنی حوزه بهداشت و درمان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: هیچ محنتی در زندگی بدتر ازبیماری نیست. زیرا در هنگام بیماری همه از خانواده بیمار تا اقوام او درگیر می‌شوند و تلاش همه این است که فرد بیمار بتواند سلامتی خود را به دست بیاورد. مقام معظم رهبری نیز به همین خاطر جمله‌ای فرمودند که چراغ راه حوزه سلامت شد. ایشان فرمودند «آرزو دارم مردم هنگام بیماری درد دیگری جز درد بیماری نداشته باشند.» که این جمله کلیدی طرح تحول سلامت در دولت شد.