12 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 04 ارديبهشت 1401 ساعت 18:49

پوشش خدمات توانبخشی از جمله گفتار درمانی، دغدغه‌ مهم سازمان بیمه سلامت ایران

نوشته شده توسط 

دکتر محمدمهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در پیامی یکم اردیبهشت روز ملی گفتار درمانی را به کارشناسان و متخصصین گفتار درمانی تبریک گفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران ؛ متن پیام مدیر عامل بیمه سلامت بدین شرح است
قدرت تکلم و برقراری ارتباط از طریق آن یکی از بزرگترین موهبت های الهی به اشرف مخلوقات است. به طوریکه در علوم تکاملی گفته می‌شود: "آنچه ما را انسان می سازد، زبان است". اشتراک ایده ها، رشد اندیشه، بیان احساس، فرهنگ اجتماعی زیستن، همه و همه در سایه تکامل زبان و گفتار است. اختلالات و بیماری های مختلفی طی عمر انسان منجر به نقص در این کارکردها می‌شود.
گفتار درمانگران و یا به تعبیری بهتر "آسیب شناسان گفتار و زبان" به عنوان یکی از متخصصین حِرَف سلامت، با تلفیق علم و اخلاق به ارزیابی جامع و درمان این بیماران پرداخته و با افزایش توانمندی های آنها برای برقراری ارتباط موثر چه کلامی و غیرکلامی و نیز برگرداندن قدرت تکلم، باری دیگر طعم شیرین زندگی را به بیماران و خانواده های آنها هدیه می دهند.
اینجانب یکم اردیبهشت ماه را که مصادف با روز بزرگداشت شیخ سخن سعدی شیرازی است و در تقویم ملی کشور روز ملی گفتار درمانی نامگذاری شده است، به همکاران کارشناس و متخصص گفتار درمانی تبریک عرض می‌کنم و امید دارم با اعتلای بیشتر توانبخشی در حوزه سلامت و نقش‌ آفرینی بیشتر گفتار درمانگران به عنوان یکی از تخصص‌ های توانبخشی در نظام سلامت، شاهد رشد روزافزون و اقدامات مؤثر در این حوزه باشیم.
گفتنی است در سال‌های اخیر با تلاش و همت همکاران گفتار درمان کشور شاهد موفقیت‌های چشمگیری در حوزه درمان اختلالات و آسیبهای گفتار و زبان و همچنین انجام پژوهش های کاربردی و ارزشمندی در این زمینه بوده ایم . سازمان بیمه سلامت ایران نیز در دوسال گذشته با پیش بینی منابع و فراهم کردن شرایط لازم در پوشش خدمات توانبخشی از جمله گفتار درمانی اقدامات موثری را به انجام رسانده است . برای همکاران تلاشگر این عرصه آرزوی سلامتی و توفیقات بیشتر را دارم .
دکتر محمد مهدی ناصحی