17 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 19 اسفند 1400 ساعت 14:09

دو سوم از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت از اقشار آسیب پذیر هستند

نوشته شده توسط 
مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: دو سوم جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در دو صندوق روستایی و بیمه همگانی از اقشار آسیب پذیر هستند
به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران ؛ محمد مهدی ناصحی گفت: سال آینده برای عمل به تعهدات، سازمان بیمه سلامت نیاز به نگاه ویژه مجلس در بخش تعیین بودجه دارد، نگاه بیمه سلامت به جامعه کم کردن بار هزینه‌های درمانی مردم، کاهش پرداخت‌های آنان و صیانت از مردم در هنگام بیماری و پیشگیری است.  
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و نیمی از جمعیت ایران در قالب ۵ صندوق بیمه‌ای از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره می‌برند.
وی افزود: با توجه به اینکه دو سوم از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت اغلب از اقشار آسیب پذیر هستند، انتظار داریم بودجه درخوری به این منظور اختصاص یابد.
ناصحی تصریح کرد: افزایش بودجه سالانه بیمه سلامت ۷ درصد تعیین شده است، در حالی‌که حداقل افزایش هزینه‌ها ۳۰ درصد است و درخواست ما از مجلس شورای اسلامی این است که دست کم در بخش بیماران سخت و درمان، بودجه مناسبی به این منظور اختصاص دهند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، پیرامون نظام یکپارچه نسخه الکترونیک اظهارداشت: تا هنگامی که بیمه‌های تکمیلی به طور کامل به این نظام نپیوندند، مشکلات این بخش ادامه خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ایرانیانی که مقیم خارج از کشور هستند می‌توانند از خدمات بیمه سلامت برخوردار باشند گفت: قانون در این زمینه ارزیابی وسع را در نظر گرفته و چنانچه فردی دارای شرایط باشد، با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد.
ناصحی پیرامون پرداخت مطالبات گفت: تا پایان آبان ماه امسال مطالبات دانشگاه‌های دولتی را پرداخت کردیم و در حوزه الکترونیک هم پرداخت‌ها به روز است.
وی گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی به شفاف سازی درمان کمک کرده است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران تاکید کرد: پولی که باید صرف سلامت مردم شود در نبود شفافیت و اطلاعات نادرست صرف خرید تجهیزات غیر ضروری می‌شد که با استفاده از نظام یکپارچه شدن نسخه الکترونیک امکان نیازسنجی فراهم شده است..