17 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 19 اسفند 1400 ساعت 14:07

تمام تلاش خود را برای افزایش بودجه سازمان‌ بیمه سلامت انجام خواهیم داد

نوشته شده توسط 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد سازمان بیمه سلامت ایران ابراز رضایت کرد و گفت: برای ادامه اقدامات و جلوگیری از بروز مشکل لازم است که کمبود منابع این سازمان به درستی پیش‌بینی و تامین شود که حتما سعی خود را خواهیم کرد که در بودجه سال آینده همه این موارد را لحاظ کنیم.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ؛  جبار کوچک نژاد افزایش 7 درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت ایران را نامناسب دانست و بیان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است و به همین دلیل هر گونه عملکرد این سازمان در سلامت مردم قطعا تاثیرگذار خواهد بود و به همین دلیل مجلس وظیفه دارد که تمام تلاش خود را برای افزایش بودجه این سازمان بیمه‌گر پایه انجام دهد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به حوزه سلامت از جمله بیمه‌ها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز بوده به طوری که بارها در سخنانشان بر اینکه بیمار جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد تاکید داشته‌اند و به همین دلیل ما نیز باید این هدف را در پیش گیریم و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این حوزه از جمله کمبود منابع انجام دهیم.
وی افزود: بیمه سلامت در این مدت توانسته است اقدامات خوبی را در حمایت مالی و درمانی از مردم انجام دهد و از عملکرد این سازمان راضی هستیم ولی برای ادامه اقدامات خود و جلوگیری از بروز مشکل لازم است که کمبود منابع این سازمان به درستی پیش‌بینی و تامین شود که حتما سعی خود را خواهیم کرد که در بودجه همه این موارد را لحاظ کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص منابع در تبصره 14 به طور صد در صد صورت می‌گیرد ولی در سایر تبصره‌ها این تخصیص نسبت به تحقق منابع است. قطعا براساس پیشنهادات در صحن مجلس افزایش درآمدهایی را خواهیم داشت که می‌توان بخشی از آن از جمله منابع هدفمند کردن یارانه‌ها را به سمت بیمه سوق داد.