16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 09 شهریور 1400 ساعت 15:50

فعالیت های مجدانه بیمه سلامت درماندگاری پزشکان خانواده در مناطق محروم

نوشته شده توسط 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نسبت به تلاش بیمه سلامت در جهت حضور پر رنگ پزشکان خانواده در مناطق محروم تاکید کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ؛ مسعود خاتمی  با اشاره به اینکه دولت جدید و سازمان های بیمه گر برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم باید به پزشکان خانواده با هدف اجرایی شدن نظام ارجاع توجه ویژه ای کنند گفت: محور اصلی اجرایی شدن نظام ارجاع توجه به پزشک عمومی است که باید از اختیار مناسبی در ارایه خدمات به بیماران برخوردار باشد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اختصاص دریافتی کامل و مناسب به عنوان یک هرم تشویقی برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم افزود: در صورت حضور پزشکان در مناطق محروم و ویزیت بیماران به صورت محوری با اولویت قراردادن فعالیت پزشکان خانواده بخش بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی در این مناطق رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه نسبت به اعمال قانون برای حضور پزشکان در مناطق محروم باید نظارت های مناسبی صورت گیرد تصریح کرد: متاسفانه تاکنون نظارت ها در این باره به درستی صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه فعالیت های بیمه سلامت در خصوص تشویق پزشکان خانواده به ارایه خدمات در مناطق محروم قابل قبول است اظهار داشت: تمام بیمه ها از جمله سازمان بیمه سلامت باید از پراکندگی در ارایه خدمات جدا شده و کنترل ها را در بحث نسخه نویسی الکترونیکی افزایش دهند.