07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 25 ارديبهشت 1400 ساعت 11:40

زائران خارجی باید در برابر کووید 19 بیمه شوند

نوشته شده توسط 

وزارت حج و عمره عربستان سعودی شرط لازم برای زائران خارجی در این کشور را داشتن پوشش بیمه‌ای در برابر بیماری کووید 19 تا سقف173،300 دلار تایید کرده است.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از خبرنگار بین الملل سازمان بیمه سلامت، این اقدام با هدف تأمین حمایت مالی از زائران در صورت قرار گرفتن در معرض عفونت کووید 19 در طول اقامت و فرصت دادن به بیماران برای دسترسی سریع به خدمات بهداشتی در نظر گرفته شده است.
به گزارش روزنامه سعودی، پوشش بیمه شامل هزینه‌های درمان زائران آلوده، هزینه مراحل قرنطینه آنان، هزینه تخلیه پزشکی در شرایط اضطراری و بازگرداندن اجساد کسانی که در اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست می دهند، خواهد بود.
مبلغ بیمه شده شامل حداکثر 119.99 دلار در روز برای هزینه اقامت در زمان قرنطینه به مدت حداکثر 14 روز است. همچنین در صورت فوت پس از عفونت کووید 19، بیمه نامه برای بازگرداندن جسد زائر به کشور خود تا سقف 1.73 دلار را در نظر می گیرد.
بانک مرکزی سعودی و شورای عالی بیمه سلامت این کشور اعلام کرده که کلیه افراد خارجی که با ویزای عمره، بازدید و گردشگری وارد عربستان می شوند باید از پوشش بیمه ای در برابر خطرات عفونت ویروس کرونا برخوردار باشند.