28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1400 ساعت 11:07

پیشرفت ویژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در چهارمحال و بختیاری

نوشته شده توسط 

مدیرکل دفتر هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت : زیر ساخت های لازم برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی دراستان چهارمحال و بختیاری فراهم شده و در بخش خصوصی به صورت صد درصد در حال اجرا می باشد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، دکتر اعرابی مدیرکل حوزه هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در جلسه ای مهم ترین پروژه های زیربنایی سازمان بیمه سلامت ایران را اجرای پرونده الکترونیک سلامت، طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک درسطح استان، رسیدگی الکترونیک اسناد بستری بیمارستانهای استان و اجرای طرح نظام ارجاع پزشک خانواده صندوق بیمه سلامت همگانی خواند و گفت: سازمان بیمه سلامت اهداف بلند مدت زیادی را در جهت ارتقاء سطح سلامت و اصلاح الگوهای درمانی دنبال می کند.
وی به برتری طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: کمک به هزینه کرد درست منابع، کمک به اقتصاد سلامت، بررسی فنی و علمی نسخ، جلوگیری از تعدد و تداخل دارویی، افزایش دقت و سرعت و ... از مزایای نسخه نویسی الکترونیک می باشد.
وی اظهار داشت: نظارت موثر بر مراكز درماني طرف قرارداد و برخورد با موارد تخلف گزارش شده مطابق با دستورالعمل نظارت بر مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد انجام می شود و تلاش می گردد این طرح ها موجبات آرامش و آسایش مردم را در حوزه درمان فراهم نماید.
دکتر اعرابی در خصوص پرداخت های ویژه سال 1399 گفت: هم اکنون دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان برای کلیه پزشکان طرف قرارداد بخش خصوصی، فراهم شده است و این پزشکان می توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام نمایند. لذا به منظور ایجاد انگیزه جهت تجویز الکترونیک، مطالبات آن دسته از پزشکانی که اقدام به ثبت نسخه الکترونیک می نمایند، در اولویت پرداخت قرار می گیرد ، در ضمن دسترسی داروخانه ها، مراکز پاراکلینیک و... به سامانه نسخه الکترونیک سازمان نیز فراهم شده است و این مراکز امکان واکشی نسخ الکترونیک تولید شده را خواهند داشت.
وی ادامه داد: تا زمان ثبت کلیه نسخ به صورت آنلاین توسط پزشکان، مراکز ارائه دهنده خدمت می توانند نسخ کاغذی را در سامانه ثبت نمایند و آن دسته از مطالبات موسسات که به صورت بر خط ثبت شده باشند، دارای اولویت پرداخت خواهند بود.