28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 23 فروردين 1400 ساعت 15:25

نسخه نویسی الکترونیک پرداختی ها از جیب مردم را کاهش می دهد

نوشته شده توسط 

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرداختی ها از جیب بیمه شده با نسخه نویسی الکترونیک کاهش پیدا می کند.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، جلسه ویدیو کنفرانس کمیته طرح کاهش کاربرد دفترچه و اجرای نسخه نویسی الکترونیک با حضور مدیران کل ستادی و استانی بیمه سلامت ایران برگزار شد.
مهدی رضایی در این جلسه با اشاره به اینکه بیمه سلامت با سیاست گذاری صحیح و منطقی برنامه مدونی را در خصوص طرح کاهش کاربرد دفترچه اجرایی می کند گفت: ۳ فعالیت کلیدی در این خصوص مد نظر است، فعالیت اول حذف فیزیکی دفترچه بصورت تدریجی از اردیبهشت آغاز شده و طی مدت ۳ ماه اجرایی خواهد شد؛ چرا که باید کمترین تنش را در این خصوص شاهد باشیم.


وی با بیان اینکه فرایند نسخه پیچی نسبت به نسخه نویسی الکترونیک قابلیت اجرایی مطلوب تری دارد به همین دلیل نسخه پیچی مقدم بر نسخه‌نویسی الکترونیک عملیاتی میشود و این فعالیت به مدت ۴ ماه اجرایی خواهد شد، یعنی از مرداد ماه به بعد هیچ نسخه پیچی غیرالکترونیکی پذیرفته نخواهد شد.


معاون بیمه و خدمات سلامت، سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه این سازمان در بحث نسخه نویسی الکترونیک به واقعیت ها توجه دارد تصریح کرد: در این خصوص بخش دولتی و خصوصی مجزا شده و در بخش خصوصی از تیر ماه بعد نسخه غیر الکترونیک مفهومی ندارد، اما در بخش دولتی با توجه به شیوع بیماری کرونا شرایطی وجود دارد که باید به آن دقت کرد.
رضایی با اشاره به اینکه در بخش دولتی تا تیر ماه برای آماده سازی نسخه نویسی الکترونیک به مراکز درمانی فرصت داده شده است گفت: از تیرماه تا مهر قدم اول نسخه نویسی یعنی استحقاق سنجی انجام می شود و از مهرماه مراکز درمانی دولتی نیز باید نسخه نویسی الکترونیک را انجام دهند.


وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت به دنبال آن است که با توجه به افزایش تعرفه های جدید، سهم بیمه شده در پرداختی ها افزایش پیدا نکند افزود: بدون تردید پوشش بیمه ای سازمان در نسخه نویسی الکترونیک بالاتر از سنوات گذشته خواهد بود و مشوق هایی برای ارائه دهنده خدمات و بیمه شده در این زمینه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: پرداخت از جیب بیمه شده با نسخه نویسی الکترونیک کاهش پیدا خواهد کرد.چگونگی افزایش پوشش بیمه‌ای الکترونیکی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد