28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 09 آذر 1399 ساعت 14:18

آمادگی در شرایط اضطراری بخشی از چشم انداز بزرگ سلامت برای همه

نوشته شده توسط 

135آمادگی در شرایط اضطراری سلامتی، بخشی از چشم انداز بزرگ سلامت برای همه است و در همین راستا رویدادی مجازی به میزبانی مشترک کشورهای فنلاند، فرانسه و اندونزی با همراهی سازمان جهانی بهداشت برگزار شد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آی هینا، بیماری کووید 19 آخرین وضعیت اضطراری بهداشتی در جهان نخواهد بود و برای مقابله با مورد بعدی به سرعت به آمادگی اضطراری بهداشتی پایدار نیاز داریم.
این نیت و حس قوی توسط شرکت کنندگان در رویداد جنبی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد آمادگی پایدار برای انعطاف پذیری و امنیت بهداشتی به اشتراک گذاشته شد.
بحران‌های گذشته نشان داده که وقتی شیوع یک بیماری کنترل می‌شود، دولت‌ها تمایل دارند که توجه خود را به نگرانی‌های فوری دیگر معطوف کنند. این چرخه وحشت کردن، سپس فراموش کردن، از گسترش آمادگی موثر در موارد اضطراری بهداشتی در سراسر جهان جلوگیری کرده است. لازم است جهان یک بار و برای همیشه این چرخه را بشکند.
در این هفته، جهان با ازدست دادن بیش از یک میلیون نفردر اثر بیماری همه گیر کووید 19، از یک نقطه عطف تلخ عبور کرد و انتظار می‌رود بسیاری از افراد دیگر به دلیل اختلالات جدید در سیستم‌های سلامت، جان خود را از دست دهند.
تدروس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در سخنرانی افتتاحیه خود در این نشست مجازی گفت: در طول سال‌های گذشته، گزارش‌ها، بررسی‌ها و توصیه‌های بسیاری داشته‌ایم كه همگی موضوع یکسانی دارند و آن این است که جهان برای بیماری همه گیری آمادگی ندارد. کووید 19 واقعیت را آشکار کرده است. هنگامی که زمان آن فرا رسید، جهان هنوز آماده نبود.
تدروس درخواست سرمایه گذاری در زمینه آمادگی با همکاری دولت و تمام جامعه کرد و افزود: این نه آخرین بیماری همه گیر خواهد بود و نه آخرین وضعیت اضطراری بهداشتی در جهان. اکنون با سرمایه گذاری‌های درست سیاسی و مالی می‌توانیم در امنیت بهداشتی پیش برویم، از بیماری‌های همه گیر آینده جلوگیری کرده یا آن‌ها را کاهش دهیم و از آینده خودمان و نسل‌های آینده محافظت کنیم.
این رویداد نشان دهنده گفت‌وگوی مهمی بین کشورها، اهدا کنندگان و شرکا در مورد بازگشت بهتر برای آمادگی در موارد اضطراری در طی بیماری همه گیر کووید 19 فعلی و فراتر از آن است. این در پی انتشار یک گزارش هوشیارانه توسط هیات آمادگی و نظارت جهانی است که همچنین خواستار اقدام فوری در این زمینه شد. بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری برای آمادگی سالانه تنها 5 دلار آمریکا هزینه دارد، در حالی که هزینه این بیماری همه گیر در حال حاضر بیش از 11 تریلیون دلار آمریکا است.