24 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 06 مهر 1399 ساعت 13:39

اتصال بیش از ۸۵ درصد مراکز درمانی دانشگاهی به طرح نسخه نویسی الکترونیک

نوشته شده توسط 

003033رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمه سلامت خوزستان با پیگیری و نظارت دقیق در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک موفق به اتصال بیش از ۸۵ درصد مراکز درمانی دانشگاهی در سراسر استان شده و با این اقدام گام بلندی در جهت توسعه نظام سلامت در خوزستان برداشته شده است.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آي‌هينا، فرهاد ابول نژادیان بیان کرد: اگرچه در قانون بودجه سال ۹۹ و برنامه ششم توسعه نسبت به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به صراحت تأکید شده است اما شیوع ویروس کرونا موجب شد مسئولان نظام سلامت کشور اجرای این طرح را در اولویت کارشان قراردهند و حالا با گذشت بیش از۶ ماه از سال ۹۹ و نیاز شدید کشور به پرونده الکترونیک سلامت و نسخه‌نویسی الکترونیک این طرح رقم خورد.

وی افزود: با اجرای دقیق سامانه الکترونیک در استان خوزستان می‌توانیم همه هزینه‌ها را کنترل و شفافیتی در حوزه سلامت ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به نقش تاثیرگذار بیمه سلامت خوزستان در کنترل شیوع ویروس کرونا در استان گفت: اجرای موفقیت آمیز فعالیت الکترونیکی در سراسر استان، از تردد غیرضروری بیمه شدگان در مراکز درمانی جلوگیری کرد، بدین ترتیب با کاهش بار مراجعه بیماران به مراکز درمانی و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به حداقل ممکن رسید.

ابول نژادیان در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط امروز و جولان ویروس کرونا در کشور اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک به بیماران کمک زیادی خواهد کرد. بیمار دیگر نگران گم شدن دفترچه یا تمام شدن برگه های دفترچه کاغذی نیست و تنها با ارائه کد ملی در کمترین زمان ممکن و مراجعه به داروخانه داروی مورد نظر رو دریافت می کند، از طرفی دردسرهای بیمه و برگه‌های نسخه‌های دارویی و پاراکلینیکی نیز وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همکاری بین بخشی و تعامل سازنده ای با بیمه سلامت داریم وامیدوارم بتوانیم شرایطی خوب و منسجمی را فراهم کنیم تا مردم ازتعامل هردو سازمان منافع بیشتری را کسب کنند