16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 02 مهر 1399 ساعت 14:49

الکترونیکی کردن خدمات بیمه ای کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است

نوشته شده توسط 

002987فرماندار شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی گفت: الکترونیکی کردن خدمات بیمه‌ای توسط بیمه سلامت کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بوده که باید به خوبی این موضوع اطلاع رسانی شود.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آی‌هینا، فرماندار شهرستان فردوس در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیمه سلامت همگانی در راستای عدالت اجتماعی و کاهش هزینه های درمان افراد، یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: دولت در حوزه بهداشت و درمان خدمات قابل توجهی را به مردم ارائه داشته است که نمونه بارز و اصلی آن اجرای طرح تحول نظام سلامت و اجرای طرح بیمه همگانی است.

مهندس حلاج مقدم در این نشست خواستار ارسال پیامک برای اعلام انقضای دفترچه بیمه شدگان از سوی اداره کل شد و افزود : الکترونیکی کردن خدمات بیمه‌ای توسط بیمه سلامت کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بوده که باید به خوبی این موضوع اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به رایگان بودن خدمات بیمه ای برای سه دهک اول جامعه و تخفیف ۵۰ درصدی برای دهک چهارم که در راستای برقراری عدالت در پرداخت هزینه هاست، بر لزوم اطلاع رسانی شفاف و دقیق این موضوع تاکید کرد.

در ادامه این نشست دکتر اربابی گفت: در شهرستان فردوس از سال گذشته ارائه خدمات توسط مراکز درمانی و پزشکان بخش خصوصی به صورت الکترونیک صورت گرفته و کلیه خدمات دارویی و پاراکلینیکی بدون نیاز به دفترچه بیمه و در بستر اینترنت برای بیمه شدگان تجویز و ارائه شده که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، مطالبات پزشکان نیز در پایان همان ماه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی افزود: در بیمارستان‌ها هم از سال‌های گذشته استحقاق سنجی بصورت الکترونیکی انجام و افرادی که دارای دو نوع دفترچه بیمه باشند، شناسایی می‌شوند که باید نسبت به ابطال یک دفترچه اقدام کنند.

اربابی تصریح کرد: بیمه شدگان باید قبل از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی برای دریافت خدمات از اعتبار دفترچه های خود اطمینان حاصل کنند که برای این منظور می‌توانند با وارد کردن کد دستوری #۱۶۶۶* در تلفن همراه خود و شماره گیری آن از تاریخ اعتبار دفترچه خود مطلع شوند.

وی اظهار کرد : ساز و کار دهک‌بندی و اطلاع از وضعیت مالی مردم برای تعیین مبلغ حق بیمه پرداختی و برخورداری از معافیت‌ها نیز در حوزه اختیارات وزارت رفاه است و سازمان بیمه برای افرادی که قادر به پرداخت حق بیمه نباشند با اجازه خود آنها، از وزارت رفاه استعلام به عمل می آورد.