29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 11 خرداد 1399 ساعت 14:06

بیمه سلامت ظرفیت بالایی در ارایه خدمات به نیازمندان دارد

نوشته شده توسط 

000449نماینده اراک در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: بیمه سلامت ظرفیت بسیار بالایی دارد، تا تمامی افراد آسیب پذیر را تحت پوشش خدمات سلامت قرار دهد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آي‌هينا، محمد حسن آصفری گفت: یکی از دغدغه های آحاد مردم استفاده از پوشش بیمه ای و اختصاص بیمه به اقشار آسیب پذیر جامعه است، در حال حاضر درصد بسیاری از اقشار آسیب پذیر جامعه شغلی نداشته و تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

نماینده اراک در مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: بسیاری از مردم در نقاط دور افتاده تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و مشکلات بسیاری در حوزه بهداشت و درمان دارند.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت ظرفیت بسیار بالایی دارد، تا تمامی افراد آسیب پذیر را تحت پوشش بیمه خدمات سلامت قرار دهد، چرا که مردم در تامین هزینه های سنگین حوزه بهداشت و درمان دغدغه بسیاری دارند؛ این در حالی است که این دغدغه ها باید رفع شود.

آصفری اظهار داشت: هدف از تشکیل سازمان بیمه سلامت ارایه خدمات بیمه ای مناسب به تمامی آحاد جامعه به ویژه آنهایی است که از توان مالی مناسبی برخوردار نیستند و نمی توانند هزینه های درمانی را به تنهایی تقبل کنند.

وی تاکید کرد: بیمه سلامت در رفع مشکلات آحاد جامعه به ویژه اقشارآسیب پذیر گام های قابل قبولی برداشته است، اما بیمه سلامت باید گسترش دامنه پوشش خدمات را به ویژه در بخش خصوصی افزایش دهد.

وی اظهار داشت: دولت باید در اختصاص اعتبار بیشتر بیمه سلامت توجه کرده و تا حد ممکن از منابع بخش های دیگر بیمه سلامت کاسته و اعتبارات بیمه سلامت را افزایش دهد؛ ضمن اینکه هر چه بتوان فناوری را در بخش آی تی بالا برد می توان درصد بسیاری از مشکلات مردم را کاهش داد.