11 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: فروردين 1403
سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403 ساعت 16:13

موفقیت های گهرزمین تحسین برانگیز است

  در این بازدید عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن تحسین موفقیت‌ها و حضور درخشان شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در عرصه‌های معدنی، تولیدی و صادراتی؛ حمایت خود را برای رفع موانع توسعه و صادرات از این شرکت اعلام کرد و بر گسترش طرح های توسعه ای و مطالعاتی تاکید نمود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی گهرزمین ؛ گفتنی است، صبح امروز در برنامه ای دیگر استاندار کرمان هم ضمن بازدید از این نمایشگاه طرح های توسعه ای گهرزمین و دستاوردهای این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد.

منتشرشده در معدن

ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، با حضور نمایندگانی از ۱۰۰ کشور ‌دنیا و بیش از ۲ هزار تجار خارجی در حال برگزاری است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل ار روابط عمومی بانک توسعه صادرات، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو) در راستای تحقق شعار سال و توسعه صادرات و ارز آوری تا دوازدهم اردیبهشت ماه برقرار است.

ایران اکسپو، به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی صادراتی داخل کشور با استقبال خوب تولید کنندگان و فعالان حوزه بازرگانی داخلی و خارجی مواجه شده است.

نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه، آغاز به کار کرد.

رخدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدا از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملا به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

گفتنی است بانک توسعه صادرات ایران نیز به عنوان تنها اگزیم بانک ایران ماموریت حمایت مالی از صادرات غیرنفتی کشور را به عهده داشته و در حال حاضر با ۳۸ شعبه فعال در سراسر کشور خدمات متنوع بانکی را به صادرکنندگان ارایه می دهد. یکی از طرح های اخیر این بانک، طرح الماسان است که مشتریان می توانند با استفاده از این طرح، خدمات متمایز و جامع بانکی را دریافت کنند.


 

منتشرشده در بین الملل

ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، ایران را در جایگاه هفدهمین کشور تولید کننده ریل در جهان قرار داد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ؛عباس علی آبادی وزیر صمت در بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو گفت: این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان خط اول جبهه تولید، صنایع بزرگی را در اصفهان و اقصی نقاط کشور بنیان نهاده و نیروی انسانی ماهر بسیاری را نیز پرورش داده که در بخش های مختلف کشور منشا توسعه و تحول هستند.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، ایران را در جایگاه هفدهمین کشور تولید کننده ریل در جهان قرار داد.

 

وزیر صمت خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد جدید تولید در ذوب آهن اصفهان، تامین پایدار مواد اولیه این مجتمع عظیم صنعتی به صورت ویژه دنبال می شود.

 

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش کاملی از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در عرصه تولید محصولات ارزش افزا گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در سه جبهه تولید ریل، تیرآهن بال پهن و آرک های معدنی پیشران توسعه کشور است.

 

وی افزود: ذوب آهن اصفهان آمادگی خود را برای پشتیبانی کامل از طرح نهضت ملی مسکن اعلام نموده است و مقاطع ساختمانی به صورت مدولار در کارخانه تولید شده و در محل پروژه های ساختمانی تحویل داده می شود که این رویکرد ایمنی، تسریع در ساخت و کاهش قیمت تمام شده را به دنبال دارد.

 

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: این مجتمع عظیم صنعتی در کنار تولید انواع ریل مترو و راه آهن سراسری، ریل سخت با ویژگی ضد سایش را نیز تولید کرده و بیش از ۲۰۰ تن به متروی مشهد تحویل داده است.

 

وی افزود: ذوب آهن اصفهان از تولید محصولات صنعتی عبور نموده و تولید محصولات ارزش افزا را به عنوان یک برنامه تحولی با جدیت تمام در دست اجرا دارد.

 

مهدی کوهی گفت: در شیوه تولید کوره بلند، زغالسنگ به عنوان یکی از یوتیلیتی های اساسی به شمار می رود که به دلیل کمیت و کیفیت زغال داخل و حاصل شدن ترکیب خط تولید به ناچار بخشی از زغال را وارد می کنیم اما همواره اعلام آمادگی نمودیم کلیه زغال داخل را با رعایت دو پارامتر عنوان شده خریدار هستیم.

 

منتشرشده در معدن
سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403 ساعت 16:08

پخش رازی به شعار توقف ناپذیری خود عمل کرد

شرکت پخش رازی وابسته به هلدینگ شفادارو، در چهارماهه ابتدایی سال مالی خود، ضمن افزایش 35 درصدی سود خالص خود نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر حجم و درامد فروش نیز جایگاه دوم شرکت های توزیع دارو را از آن خود کرد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی پخش رازی، دکتر محمدرضا مرادی، مدیرعامل وعضو هیات مدیره این شرکت  با اعلام خبر فوق گفت: پخش رازی پیش از این، در میان شرکت های پخش دارو و تجهیزات پزشکی در رتبه پنجم قرار داشت، که نیمه دوم سال 1402 با اجرای برنامه ای جدید، موفق شد، رکوردهای تازه ای را در دوره کوتاه مدت اجرای این برنامه  در زمینه های مختلف فروش، سودآوری، وصول مطالبات و کاهش تسهیلات بانکی بر جا بگذارد.

 

مدیرعامل شرکت پخش رازی افزود: این موفقیت ها در شرایطی اتفاق افتاده است که شرکت های پخش دارو و صنعت داروسازی به دلیل مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی و کاهش حاشیه سود با خطر ورشکستی مواجه اند.

 

به گفته وی، مشکل شدید نقدینگی ناشی از عدم پرداخت تسهیلات بانکی، عدم پرداخت بدهی های دولت  و مشکلات داروخانه های خصوصی باعث شده است که صنعت پخش و صنعت داروسازی کشور در شرایط بسیار وخیمی قرار بگیرد.

 

دکتر مرادی با تاکید بر بحران پیش روی صنعت پخش و صنعت داروسازی کشور افزود:  در کنار مشکلات نقدینگی ، حاشیه سود شرکتهای پخش  نیز به شدت کاهش پیدا کرده و همچنان نیز در حال کم شدن است که این مساله خطر ورشکستگی تعداد زیادی از شرکت های پخش دارویی و حتی داروسازی را افزایش می کند. بنابراین از هم اینک لازم است برای حلاین معضل بزرگ،  هم توسط خود صاحبان صنایع پخش و داروسازی و  هم در عرصه سیاستگذاری کلان چاره سازی شود.

 

 

 

 

 

مهندسی مجدد فرایندها

 

 مدیرعامل شرکت پخش رازی اظهار داشت: پخش رازی برای غلبه بر شرایط حاکم بر بازار و در برنامه جدید خود، بهبود کیفی و مهندسی مجدد فرایند ها را در دستور خود قرار داد و توانست رتبه خود را در میان شرکت های پخش دارو وتجهیزات پزشکی،  سه پله ارتقا ببخشد و از رتبه پنجم شرکتهای برتر صنعت پخش به رتبه دوم صعود کند. این شرکت در چهار ماهه  ابتدایی سال مالی 1403-1402  موفق شد، رشد فروش خالص خود را 48 درصد ، سود ناخالص را 34 درصد، سود عملیاتی را 36 درصد افزایش دهد که در نهایت منجر به رشد سود خالص 35 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل شد.

 

  

 

عکس

 

 

 

به گفته مدیرعامل این شرکت، پخش رازی علاوه بر این ها در زمینه وصول مطالبات نیز در این دوره موفق کرده است.  حالی که شرکت های پخش دارو در طول سال های اخیر با بحران کمبود نقدینگی و وصول نشدن مطالبات خود  به ویژه از داروخانه های دولتی مواجه اند، پخش رازی در دوره چهارماهه خود، موفق شد وصول مطالبات خود را نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل بهبود بخشید.  این شرکت  توانسته است مجموع وصول در چهار  ماهه دوره مالی 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد 36 درصدی را در وصول مطالبات رقم بزند.

 

پخش رازی در شش ماهه اخیر به طور مرتب ماه به ماه نسبت به دوره مشابه قبل و  نیز نسبت به ماه قبلی خود عمکلرد بهتری را به نمایش گذاشته است و میتوان آینده مطلوبی را برای این عضو هلدینگ شفا دارو؛ وابسته به هلدینگ آینده پویا و بانک ملی،  پیش بینی کرد.

پخش رازی برای رسیدن به هدف فروش 18 هزار میلیارد تومانی خود در سال مالی جدید برنامه توسعه ای  ویژه خود را نیز  در دستور کار قرار داده است. ارتقای استانداردهای توزیع و انبارش کالا، پروژه هوش تجاری، حمل و نقل ریلی و مهندسی سبد فروش و راه اندازی شعب و مراکز توزیع جدید از جمله برنامه های این شرکت است.

 

منتشرشده در بیمه
سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403 ساعت 07:07

مروری بر اقدامات پژوهشكده بیمه در سال 1402

اقدامات پژوهشکده بیمه در سال 1402 در دوازده حوزه اصلی شامل «اجرای طرح‌های پژوهشی»، « گزارش های پژوهشی »، « حمایت از رساله های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد »، « برگزاری کارگاه‏های آموزشی، وبینارها و نشست های تخصصی »، « برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی بر اساس نیازسنجی صنعت »، « برگزاری آزمونهای تخصصی و برنامه‌های آموزشی شرکتها و مؤسسات آموزشی تحت نظارت پژوهشکده بیمه »، « چاپ و نشر کتب و نشریات »، « ارتقاء سطح علمی فعالیت‌های اعضاء هیأت علمی و پژوهشگران »، « استقرار نظام تکافل در کشور »، « برگزاری سی‌اُمین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه »، « امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک داخلی » و« تعاملات بین المللی با موسسات بیمه و تکافلی خارجی » انجام پذیرفته است.

  به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در راستای اجرای سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم، پژوهشکده بیمه در سال 1402  ضمن تمرکز بر اجرای اهداف و برنامه‌های متداول خود، اقدامات کاربردی و توسعه‌ای به‌ویژه در خصوص پیاده‌سازی نظام تکافل در کشور و توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در جهت  استفاده از تجارب انجمن ها و موسسات بیمه ای و تکافلی کشورهای اسلامی و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده است.
همچنین این اقدامات با ابلاغ سند تحول دولت مردمی از سوی ریاست محترم جمهور در سال 1402 و تاکید بر ضروت هوشمندسازی، بین‌المللی‌سازی و آموزش صنعت بیمه در مبحث بیمه از فصل دوم با عنوان سرمایه‌گذاری و تامین مالی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.


برای مشاهده گزارش عملکرد پژوهشکده بیمه در سال 1402 به فایل پیوست مراجعه فرمایید.

 

منتشرشده در بیمه

بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، شعب این بانک در سال 1402 به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر 140 هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر 148 هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به 110 هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود 14 هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و 34 هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

 

منتشرشده در بازار پول

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در دومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری‌اسلامی‌ایران که با هدف فراهم کردن فرصت‌ ارائه محصولات، خدمات، فناوری‌ها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخش‌ها و صنایع مختلف برگزار شده است؛ به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این مجموعه پرداخت.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ؛ رضا وکیلی با اشاره به اینکه شرکت فولاد خوزستان سال گذشته بیش از ۱.۳ میلیون تن از محصولات خود را به بیش از ۱۰ کشور دنیا صادر کرده است، گفت: دسترسی به آب‌های آزاد باعث شده است که شرکت فولاد خوزستان صادرات محصولات تولیدی را در دستور کار خود قرار دهد. به همین دلیل صادرات محصولات این شرکت از رشد قابل‌‌توجهی برخوردار بوده است.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان برنامه صادراتی «فخوز» برای سالجاری را ۱.۵ میلیون تن عنوان کرد و گفت: البته اولویت شرکت ابتدا تامین نیاز داخل و سپس صادرات است؛ این در حالی است که با توجه به تشدید تحریم‌ها، اما فولاد خوزستان هم‌اکنون به بیش از ۲۸ کشور دنیا صادرات دارد و از رشد چشمگیری هم برخوردار بوده است.
وی با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان 3 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را از آن خود کرده است، گفت: این در حالی است که صادرات بخش قابل‌توجهی گندله که در سال گذشته صورت گرفت؛ با برنامه‌ریزی وزارت صمت مغایرت داشته است.
وکیلی اختلاف نرخ ارز را موضوع حائز اهمیتی دانست که فولادسازان با آن مواجه هستند و در ادامه گفت: اختلاف نرخ ارز بیش از ۵۰ درصد است و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته با تغییراتی در دستورالعمل‌های صادراتی مواجه بودیم که اختلاف نرخ ارز یکی از این موارد به شمار می‌آید، گفت: در حال ‌حاضر شاهد اختلاف ۵۰ درصدی نرخ ارز نیمایی و نرخ بازار هستیم. این در حالی است که وضع عوارض ۱۵ تا ۲۰ درصدی صادرات بر کالاهای تولیدی مازادی همچون شمش فولاد تصمیم اقتصادی و منطقی نیست و همین موضوع باعث عدم ایفای تعهدات شرکت‌های تولیدی و به دنبال آن سلب اعتماد بخشی از مشتریان خارجی شده است. به همین دلیل در جلسات پایانی سال گذشته این اعداد تغییر کرد.
معاون بازاریابی و فروش شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه این مجموعه در خصوص ایفای تعهدات ارزی بیش از تعهداتش عمل کرده است؛ این موضوع را یک امتیاز ویژه برای «فخوز» عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تداوم صادرات؛ باعث تامین ارز موردنیاز کشور می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بازار هدف شمال آفریقا را در برنامه توسعه داریم، گفت: سال گذشته میزان صادرات به این بخش از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
وکیلی در ادامه به ابرپروژه زمزم ۳ اشاره کرد و با بیان اینکه فولاد خوزستان ۵۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی خریداری می‌کرد که با راه‌اندازی زمزم ۳ نیاز به این محصول برطرف شد، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان با بهره‌برداری از پروژه زمزم ۳؛ پیش‌فروش محصول خود را از بهمن ‌ماه سال گذشته آغاز کرده و تاکنون ۲۷۰ هزار تن آهن‌اسفنجی را به فروش رسانده است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در ادامه به بحران انرژی در صنایع و محدودیت‌های ناشی از آن اشاره کرد و افزود: سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از کمبود انرژی ۶۰۰ هزار تن تولید محصول را از دست دادیم که البته این موضوع به روند سرمایه‌گذاری آسیب شدیدی وارد می‌کند.
وکیلی در پایان با تاکید بر اینکه تامین انرژی تخصص و وظیفه فولادسازان نیست، گفت: البته اگر لازم باشد؛ در این بخش هم اقداماتی را انجام خواهیم داد. این در حالی است که شبکه برق کشور قابل مدیریت است و سال گذشته به علت قطعی برق بیشترین آسیب به صنعت وارد شد که امید است با مدیریت مناسب و مطلوب این موضوع میزان آسیب‌ها و ضررها به شرکت‌های تولیدی در سالجاری کاهش یابد.

منتشرشده در معدن

رئیس هیات عامل ایمیدرو و معاون اقتصادی استاندار کرمان از غرفه شرکت گهرزمین در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بازدید کردند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین، در این نمایشگاه که با محوریت صادرات و با حضور فعالان داخلی و خارجی این حوزه‌ برگزار شد، غرفه شرکت گهرزمین مورد استقبال بی نظیر شرکت کنندگان از جمله؛ رئیس هیات عامل ایمیدرو، معاون اقتصادی استاندار کرمان و تجار خارجی قرار گرفت.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه شرکت گهرزمین توانست تولیدات و قابلیت‌های صادراتی خود را به بازدیدکنندگان عرضه کند.

 

منتشرشده در معدن
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اهداء لوح تقدیر از زحمات مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در ایفای مسئولیت اجتماعی تقدیر کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس ؛ متن تقدیر‌نامه مهندس شاهمیرزایی به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس میرحاجی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس
سلام علیکم

تلاش برای خدمت به مردم، یکی از عالی ترین آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و مسئولیت اجتماعی نیز نماد تعهد، توجه و توسعه صنایع، نسبت به جامعه است.

بدینوسیله از فعالیت‌های شایسته حضرتعالی در جهت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به مناطق پیرامونی، تقدیر نموده و از درگاه ایزد منان، طول عمر با عزت و توفیق روز افزون شما را مسئلت می‌نمایم.

 

منتشرشده در معدن

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد؛ ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه میلیون تومان و طرح تسهیلات «پشتوانه» با سقف سی میلیون تومان، اکنون خبر از راه‌اندازی طرح تسهیلاتی «پیش‌‌درآمد» می‌دهد. ویژگی بنیادی این طرح همانند طرح‌های قبلی، دسترسی شفاف و آنی به خدمات مالی است.

ویپاد، ترابانک پاسارگاد تاکنون با تکیه بر تکنولوژی، مسیری ایجاد کرده تا افراد بتوانند از خدمات مالی بهره‌مند شوند. برنامه ویپاد به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شده که در آن ساده‌ترین و سریع‌ترین شیوه اعطای تسهیلات در اختیار مردم قرار بگیرد و با قدم‌برداشتن در مسیر نوآوری، شیوه‌هایی از تسهیلات‌دهی ارائه شود که در آن نیاز انواع کاربران در دریافت تسهیلات، تحت پوشش قرار گیرد.

تا پایان سال ۱۴۰۲، ساکنان بیش از ۱۲۰۰۰ شهر و روستا، خدمات مالی از ویپاد، ترابانک پاسارگاد دریافت کردند. همچنین سه‌ونیم میلیون پرونده تسهیلاتی با بیش از ۱۰ همت تسهیلات خرد بانک پاسارگاد به‌صورت تمام دیجیتال و بدون ضامن و وثیقه توسط ویپاد در اختیار عموم کاربران قرار گرفت.

ویژگی اصلی طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد»، بدون کارمزد بودن آن است. کاربران براساس میزان واریزی به حساب ویپاد خود طی یک‌ماه، می‌توانند تسهیلات دو تا هشت میلیون تومانی دریافت کنند. کاربرانی چون فروشندگان خرد اینترنتی، رانندگان تاکسی‌های آنلاین و… با استفاده از حساب ویپاد می‌توانند به‌سادگی و در کمترین زمان ممکن تسهیلات دریافت کنند.

این طرح برای افرادی که دارای درآمد روزانه هستند، طراحی شده و براساس مدل‌هایی، درآمد هفتگی افراد پیش‌بینی می‌شود. براساس این پیش‌بینی، کاربر می‌تواند معدل درآمد یک هفته خود را تحت عنوان «پیش‌درآمد» دریافت و  طی هفت روز، بدون کارمزد بازپرداخت کند یا تسویه تسهیلات را به‌صورت یک‌ماهه و با کارمزد 23 درصد سالانه انجام دهد. از این طریق، کاربران برای پوشش نیازمندی‌های مقطعی خود می‌توانند با حداقل هزینه، از تسهیلات پیش‌درآمد استفاده کنند.

دریافت تسهیلات از ویپاد مانند تمامی خدمات بانکی آن، کاملا آنلاین و در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر است و از لحظه درخواست تا دریافت، حدود یک دقیقه به‌طول می‌انجامد.

 

منتشرشده در بازار پول