19 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 25 خرداد 1398 ساعت 13:47

بازار متشکل ارزی کلید ثبات قیمت

نوشته شده توسط 

klide sobatمدیرعامل بازار متشکل ارزی با بیان اینکه این بازار بین صرافان و خریداران قرار می‌گیرد، گفت: معاملات واقعی هستند و هیجانات کاذب نمی‌تواند در نرخ ها تاثیرگذار شود و در نتیجه قیمت ها به ثبات می رسد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از سنا، جلسه بحث و بررسی عملیاتی شدن و آغاز به کار بازار متشکل ارزی با حضور هیات مدیره این بازار و تعداد چشمگیری از صرافان سراسر کشور برگزار شد.

«محمود شکسته بند» مدیرعامل بازار متشکل ارزی در خصوص تشکیل این بازار و انگیزه تاسیس و نحوه فعالیت آن، گفت: هیجانات و نابسامانی‌هایی که در بازار ارز به وجود آمد باعث شد بانک مرکزی به فکر ساماندهی و تشکیل بازاری بیفتد که در آن نرخ واقعی خرید و فروش صرافان معین شود.

وی افزود: بازار متشکل ارزی بین صرافان و خریداران قرار می‌گیرد، معاملات واقعی هستند و هیجانات کاذب نمی‌تواند در نرخ ها تاثیرگذار شود و در نتیجه قیمت ها به ثبات می رسد.

شکسته بند اعلام کرد: نسخه آزمایشی پایگاه اینترنتی بازار متشکل ارزی به آدرس www.ice.ir هم اکنون قابل مشاهده شده است و نرخ های روزانه نیز بر روی این پایگاه قرار داده می شود.

همچنین «عبدالناصر همتی» رئیس بانک مرکزی در این جلسه بر لزوم توجه کامل به بحث‌های فنی و اجرایی طرح شده از سوی صرافان تاکید کرد.