08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 06 اسفند 1400 ساعت 12:18

دکتر خورسنديان: مهم ترین ماموریت بانك صنعت و معدن هدایت منابع مالی به بخش های مولد اقتصادی در راستای اهداف توسعه ای كشور است

نوشته شده توسط 
دكتر علي خورسنديان: مهم ترين ماموريت اين بانك را هدايت منابع مالي به سمت بخش هاي مولد اقتصاد در راستاي اهداف توسعه اي كشور و سرلوحه تمام فعاليت هاي بانك مي باشد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومي بانک صنعت و معدن ؛ دكتر خورسنديان در نشست هم اندیشی با هیات مدیره، هیات عامل و مدیران ستادي و استانی كه امروز به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جلسات هم اندیشی یا تبادل نظر، فرصت مغتنمی برای تضارب آرا و اندیشه و تبیین بهتر و بیشتر مسایل و پیگیری آنها است.
دكتر علی خورسندیان در این نشست، ضمن تبيين شرايط اقتصادي كشور اظهار داشت: نخستین عاملي که پیامد سرمایه گذاری را به دنبال دارد، ثبات اقتصادی است و چنانچه تورم حداقلي وجود داشته باشد، شرایط ایده ال است و این امر سبب چرخش چرخ اقتصاد خواهد شد.
وی افزود: اکنون که جامعه در شرايط تورمي قرار دارد، این يك امر مشکل ساز در مسیر رشد اقتصادي محسوب شده كه تصمیم براي سرمايه گذاري هاي جدید را دچار مشکل می سازد.
دكتر خورسندیان اضافه کرد: بخش ديگري از مشكلات برخواسته از عملکرد ذاتی بنگاه هاست كه سبب می شود آنان در ارتباط با بازپرداخت تسهیلات دریافتی با مشکل روبرو شوند.
مديرعامل بانک صنعت و معدن تصريح كرد: چنانچه آمار 10 ساله تشکیل سرمایه ثابت را در نظر بگیریم در این دوره زمانی، تشکیل سرمایه ثابت، روند کاهشی داشته است و کاری که بانک صنعت ومعدن انجام داده، هرچند اندک در تشکیل سرمایه ثابت گام های موثری بر خلاف شرايط اقتصادي برداشته و جایگاه مهمی در حوزه عملکردی دارد.
وی خاطرنشان ساخت: کسری بودجه، تورم را به دنبال دارد و این ناشی از شرایط تحریم، اوضاع بین المللی و دیگر عوامل مرتبط است.
دكتر خورسندیان یادآورشد: امروز در این شرایط حساس، سرمایه گذاری در عرصه صنعت و توليد و در چارچوب اقتصاد کشور پیش رفتن به یک مجاهدت جدی نیاز دارد.
وی خاطرنشان ساخت: برآورد های انجام شده در سال جاری برای دوره 6 ماهه حاکی از رشد اقتصادی است که این نسبت به پیش بینی صندوق بین المللی پول نزدیک است، ضمن اینکه در برنامه پنج ساله گذشته رشد اقتصادی 8 درصدی سالیانه در نظر گرفته شده بود که به دليل مشكلات ناشي از تحريم هاي ظالمانه محقق نشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: امروز باید مسیر تحول دیجیتال را طی کنیم و بهترين خدمات را متناسب با نياز مشتريان ارائه دهيم و شعار مشتري محوري را سرلوحه اقدامات و برنامه هاي خود قرار دهيم.
به گفته دكتر خورسندیان، انضباط بودجه و مالی يك امر مهم و مورد تاکید در جهت دستيابي به اهداف بانك است و اضافه کرد: دانش افزایی و كسب مهارت در ستاد و شعب مورد توجه قرار گيرد و به روز سازی دانش ارزی در حوزه بین الملل اهمیت به سزایی دارد و انتظار می رود برنامه ای را به شکل ویژه در سال 1401 با اين ضرورت، اجرا کنیم.
دكتر خورسندیان توضیح داد: در وصول مطالبات، نیازمند بررسي دقیق شرايط مشتري هستيم؛ گاهي بنگاه از توانمندی لازم برای بازپرداخت تسهیلات برخوردار است اما عزم و تمایلی در این رابطه ندارد ولي در برخي مواقع، بنگاه ها توانمندي و شرايط لازم براي بازپرداخت را ندارند كه ما بايد بين اين دو نوع بنگاه تمايز قايل شويم.
وی گفت: اين بانك از لحاظ تخصصی و چابکی شرایط مطلوبي داشته و با كمي تلاش بيشتر شاهد ارتقا بيشتر شاخص هاي عملكردي خواهيم بود.
وی موضوع بهبود معیشت همکاران خود را خواسته به حقی دانست که لازم است از همه ظرفیت قانونی براي بهبود آن استفاده شود؛ واقعيت اين است كه با شرايط تورمي كشور، گيرندگان حقوق ثابت بايد مورد توجه و حمايت قرار گيرند تا قدرت خريد آنان حفظ شود.
دكتر خورسنديان بيان داشت: موضوع سود آوري يكي از محورهاي مورد تاكيد است و ضرورت دارد اين بانك در كنار رسالت توسعه اي و تخصصي خود كه هدايت منابع مالي به سمت بخش هاي مولد اقتصاد در راستاي اهداف توسعه اي كشور است ، نيم نگاهي نيز به موضوع سودآوري داشته باشد و مهم است كه با اعتبار سنجي و رتبه بندي مناسب و بهداشت اعتباري بنگاه هايي تامين مالي شوند كه قادر به بازگشت منابع بانك باشند.
مديرعامل بانك يادآور شد: خروج از بنگاه داري و واگذاري اموال مازاد، استقرار كامل حاكميت شركتي، استقرار كامل نظام اعتبارسنجي، رعايت كامل مصوبه هاي شوراي پول و اعتبار، توجه به جوان گرايي، شفافيت و رعايت انضباط بودجه مصوب و مديريت هزينه ها از اولويت هاي اين بانك محسوب مي شود.
اين مدير ارشد بانكي گفت: در وصول مطالبات تمليك آخرين ابزار ما براي وصول مطالبات است و اين نكته اهميت زيادي دارد كه از تعطيلي واحدهايي كه تمليك مي شوند، جلوگيري كنيم و اين امر را يك وظيفه حرفه اي و اخلاقي مي دانيم.