16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 10 دی 1400 ساعت 00:52

مدیرعامل بانك صنعت و معدن در سفر به استان خوزستان: افزایش كارایی سیاست های اعتباری با استفاده از تامین مالی زنجیره تامین

نوشته شده توسط 

مديرعامل بانك صنعت و معدن اظهار داشت: استفاده از تأمين مالي زنجيره تأمين سبب افزايش كارايي سياست هاي اعتباري و تعادل بخشي به ترازنامه بانك ها و بهبود شاخص هاي سلامت شبكه بانكي مي گردد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومي بانك صنعت و معدن ؛ حسين مهري صبح امروز هشتم ديماه با همراهي جمعی از مديران ارشد اين بانك به خوزستان سفر كرد و در بدو ورود به این استان مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت.
حسین مهری در گفتگو با خبرنگاران هدف از سفر به استان خوزستان را پیگیری اجرای طرح های مصوب این بانک و تسریع در تکمیل پروژه هایی است که با حمایت تسهیلاتی بانک صنعت و معدن در دست اقدام می باشند.
وی خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن در مجموع 148 پروژه متوسط و بزرگ را در استان خوزستان تأمین اعتبار نموده است که تا کنون 44 پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به بهره برداری از پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان که اخیرا مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: تأمین اعتبار این پروژه بزرگ به میزان ۴۵۰ میلیون یورو بوده است که بانک صنعت و معدن از طریق فاینانس با کشور چین موفق به ضمانت و ارائه این تسهیلات شد و بهره برداری از این پروژه عظیم تحولات گسترده ای را در این منطقه به دنبال داشته است.
مهری به بهره برداری از پروژه پارس کیمیا کلر اشاره کرد و اذعان داشت: بانک صنعت و معدن برای تکمیل این پروژه که در سفر ریاست محترم جمهور به استان خوزستان مورد تأکید قرار گرفت نیز به میزان 15 میلیون یورو به صورت تسهیلات ارزی و 210 میلیارد ریال به شکل تسهیلات سرمایه در گردش تامین اعتبار کرده است.
وی مجموع تعهدات سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در استان خوزستان را 1 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: بخش مهمی از تعهدات بانک در استان خوزستان عملیاتی شده و مابقی تعهدات در دست اقدام می باشد؛ بانک صنعت و معدن تا کنون به میزان 450 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت سرمایه در گردش و ایجادی در استان خوزستان تأمین اعتبار نموده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن از بهره بردای دو نیروگاه مورد حمایت این بانک در این استان اشاره کرد و گفت: در صنایع نفت و پتروشیمی جهت گیری های کارشناسی گسترده ای صورت گرفته که به زودی خبرهای خوبی برای مردم شریف خوزستان به همراه خواهد داشت.
حسین مهری تصریح کرد: بانک صنعت و معدن به تمامی فعالان اقتصادی، معدنکاران، صنعت گران و کارآفرینان این استان تعهد می دهد که در راستای رشد و شکوفایی صنعتی و معدنی خوزستان، کلیه طرح های توجیه دار و متناسب با آمایش سرزمینی این استان را مورد حمایت لازم قرار دهد.
وی اولویت حمایتی بانک صنعت و معدن را پروژه های صادرات محور و دانش بنیان عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های جدی این روزهای وزارت صمت موضوع تأمین مالی زنجیره است که در این راستا بانک صنعت و معدن به صورت پایلوت کار خود را در مسیر شفافیت و عدم انحراف منابع و همین طور هدایت صرف به سمت تولید عملیاتی نموده است.
شیوه های نوین تأمین مالی در دستور کار بانک صنعت و معدن

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه برنامه های فشرده خود در سفر به استان خوزستان، در جمع کارآفرینان و تولیدکنندگان این استان، ضمن گراميداشت ياد و خاطره ايثار و جانفشاني هاي مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس و تلاش هاي آنان در آبادسازي و عمران اين استان پهناور پس از پايان جنگ تحميلي، عنوان داشت: اين منطقه هنوز قابليت هاي بسياري براي صنعتي شدن و توسعه دارد كه اگر مورد توجه قرار بگيرد، مي تواند به يكي از نقاط جذاب و سودآور براي سرمايه گذاران حوزه توليد كشور بدل شود.
دكتر مهري بيان داشت: بايد با حمايت همه جانبه از بخش صنعت و معدن اين استان از طريق شيوه هاي نوين تامين مالي وارد عمل شويم و از همه فرصت هاي موجود بهره برداري كنيم.
مديرعامل بانك صنعت و معدن افزود: به عنوان مثال تامين مالي زنجيره اي كه مجموعه اي از شيوه ها و عمليات تأمين مالي نوين است، مي تواند منجر به بهبود مديريت سرمايه در گردش بنگاه هاي توليدي شود.
وي در ادامه گفت: در اين روش به جاي شيوه سنتي دريافت تسهيلات مستقيم توسط بنگاه هاي اقتصادي، فرآيند تأمين مالي بنگاه ها به صورت پيوسته و در طول زنجيره هاي تأمين و مبتني بر جريان واقعي كالا و خدمات خواهد بود.
دكتر مهري يادآور شد: در اين نوع تامين مالي، امكان به كارگيري انواع شيوه هاي رایج و نوین براي تأمين سرمايه در گردش بنگاه ها وجود دارد كه منجر به كاهش نياز به تسهيلات جديد خواهد شد.
وي اذعان داشت: تأمین مالی به اين سبك برای شرکتهای کوچک و متوسط که در انديشه توسعه و درصدد عرضه محصولات خود در بازارهاي جهانی هستند از اهمیت بالایی برخوردار است زيرا با افزايش پيچيدگي در شرايط رقابتي و افزايش عدم قطعيت ها و ريسك هاي متعدد كه شركت هاي كوچك و متوسط در برابر آن حساس تر و ضربه پذيرتر هستند، لزوم وجود فرآيندي يكپارچه به زنجيره تأمين مالي مطرح مي شود.
دكتر مهري همچنين با اشاره به ضرورت اجرايي نمودن نقشه راه غير تورمي كه يكي از محورهاي آن رشد آفريني و رونق توليد مي باشد، تصريح كرد: ارائه راهکارهایی برای مهار پایدار تورم، رفع ناترازی بودجه بانك ها، تامين مالي بهينه در جهت رونق تولید، تامین مالی پروژه های پیشران و انضباط بخشی به تمامي فعاليت ها از جمله مواردي است كه در شرايط كنوني بايد در اولويت قرار بگيرد.
وي خاطرنشان كرد: همچنين در راستاي رونق توليد غير تورمي لازم است از طريق افزايش پيش بيني پذيري اقتصاد، كاهش جذابيت فعاليت هاي رقيب توليد،كاهش اصطكاك توليد، تقويت تامين مالي توليد و زنجيره هاي آن، بازارسازي و اصلاح شبكه توزيع اقدام نمود.
دكتر مهري ادامه داد: بانك صنعت و معدن نیز در راستاي اجراي سياست هاي كلان كشور به ويژه سياستهاي مرتبط با شبكه بانكي با تكيه بر برنامه مدون راهبردي و سياست هاي اعتباري در جهت كاهش تعهدات ارزي، جذب منابع جديد و وصول مطالبات، فروش اموال تمليكي و مازاد، تحقق تحول ديجيتال و بانكداري شركتي، كاهش هزينه هاي عملياتي بانك و ايجاد شفافيت كامل در بودجه اقدامات مؤثري را دنبال مي كند.
گفتنی است جمعی از مدیران ارشد بانک صنعت و معدن و مقامات استانی خوزستان، حسین مهری را در برنامه های دیدار و بازدید مدیرعامل این بانک همراهی نموده و از نزدیک نسبت به رفع موانع و حل مشکلات تعدادی از طرح ها و پروژه های در دست تکمیل این استان تصمیمات لازم اتخاذ گردید.