07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 08 مهر 1400 ساعت 17:42

جذب ۱۰۰ درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بانک توسعه تعاون کرمان

نوشته شده توسط 

رئیس بانک توسعه تعاون استان کرمان گفت: این بانک به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نگاه ویژه‌ای دارد و در این زمینه ۱۰۰ درصد منابع را جذب کردیم.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ؛ غلامرضا کافی زاده با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون یک بانک ۱۰۰ درصد دولتی است، افزود: این بانک در استان کرمان با ۲۳ واحد بانکی ۲۰ شعبه و سه باجه در حال ارائه خدمات در راستای رسالت اجتماعی ادامه فعالیت می دهد.

وی تاکید کرد: تخصیص اعتبارات بانک توسعه تعاون به گونه‌ای است که ۷۰ درصد از منابع ما حتما باید در بخش تعاون مصرف شود که از دلایل تاسیس این بانک تحقق سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد ملی است که تاکنون سهم پایینی از این عدد محقق شده و تاجایی که در توانمان بوده خدمات خوبی در بخش تعاون ارائه شده است.

رئیس بانک توسعه تعاون استان کرمان بیان کرد: سال گذشته تسهیلات بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد که حداقل ۷۰ درصد این تسهیلات در بخش تعاون مصرف شده است.

وی با اشاره به تقسیم بندی های بخش تعاون خاطرنشان کرد: بخش تعاون شامل اتحادیه ها و شرکت های تعاونی و اعضای این تعاونی می شود.

کافی زاده، سابقه بانک توسعه تعاون را ۳۰ سال عنوان و تصریح کرد: ۱۲ سال از تاسیس این بانک می گذرد در حالی که در گذشته فعالیت این بانک در قالب صدوق تعاون کشور در راستای حمایت از بخش تعاون بوده است.

وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون طی مصوبه ای در مرداد ۸۸ تاسیس شد و اکنون ما وارد ۱۳ سال تاسیس این بانک می شویم.

رئیس بانک توسعه تعاون استان کرمان با بیان اینکه این بانک دولتی است و عامل بسیاری از تکالیف دولت نیز هست، تاکید کرد: تسهیلات تکلیفی بیشتر از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده و همچنین از وجوهاتی که در اختیار بانک قرار می دهند، عامل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی عشایری هستیم.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون یکی از چهار بانک عامل در حوزه ارائه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری است گفت: تاکنون نیز در پنج مرحله که منابع در اختیار بانک گذاشته شده ما ۱۰۰ درصد منابع را جذب و پرداخت کرده ایم.

وی افزود: همچنین این بانک در نهادهای حمایتی عامل پرداخت تسهیلات در دستگاه هایی همانند کمیته امداد و بهزیستی است که در سال های گذشته ۱۰۰ درصد منابعی که در اختیارمان گذاشته شده را در قالب تسهیلات پرداخت کردیم.

کافی زاده با بیان اینکه در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی ۲ بانک عامل وجود دارد که منابع ابلاغی امسال در بخش مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است گفت: بانک توسعه تعاون و رفاه بانک های عامل در این زمینه هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون کرمان از ابتدای سال تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که با توجه به رسالت اجتماعی این بانک تقریبا ۷۱ درصد از این مبلغ بالغ بر هزار ۶۰۰ میلیارد ریال آن در بخش تعاون مصرف شده است.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته تعاون یک طرح حمایتی برای حمایت از بخش تعاون ارائه شده است گفت: برای واحدهای تولیدی، غیرتولیدی و تعاونی های مصرف که پرداخت تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و ۱۴ درصد انجام می شود؛ متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت  ttbank.ir  اطلاعات کامل را دریافت کنند و اگر دسترسی ندارند به نزدیک ترین شعبه بانک توسعه تعاون مراجعه و با دریافت بروشورها، اطلاعات کامل این مهم را مطالعه کنند.

این مسئول ادامه داد: بانک توسعه تعاون نگاه ویژه ای به اشتغال دارد و جز بانک هایی است که در تبصره ۱۸، طرح های ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری و منابع صندوق توسعه ملی دارای اعتبار بوده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهایی که سال گذشته در زمینه تسهیلات انجام شده، پرداخت تسهیلات رونق تولید بود، گفت: ۸۷۰ میلیارد تسهیلات از محل کارگروه رونق تولید در استان پرداخت شده که این خود کمک شایانی به اشتغال استان کرمان بوده است.

به گفته کافی زاده، تسهیلاتی بانکی که ارائه می شود سقفی ندارد و به طرح مشتری و میزان سرمایه گذاری آن بستگی دارد.

این مسئول ادامه داد: استان کرمان به لحاظ درجه شعب و در حوزه امتیازات مربوطه در بخش پرداخت تسهیلات جز پنج استان نخست کشور است و از نظر اشتغال پایدار روستایی ما ۱۰۰ درصد منابع را جذب کرده ایم.

کافی زاده با بیان اینکه بخش تعاون از اهمیت بسزایی در اقتصاد ملی و اقتصاد تعاون برخوردار است، گفت: اگر به این حوزه اهمیت داده شود و از بخش تعاون حمایت جدی و همه جانبه کنند، قطعا به تحقق سهم ۲۵ درصدی خواهیم رسید این امر صورت خواهد پذیرفت.