10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 11 دی 1402 ساعت 23:04

حرکت به سمت درآمدهای پایدار مالیاتی با ایجاد سازوکارهای مناسب

نوشته شده توسط 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید از کسانی که درآمدهای بالا و قابل توجه دارند، مالیات عادلانه اخذ شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منظور از رفتن به سمت درآمدهای پایدار مالیاتی این نیست که از همه مردم و به مقدار بالا مالیات وصول شود، گفت: بلکه منظور این است که باید از کسانی که درآمدهای بالا و قابل توجه دارند، مالیات عادلانه اخذ شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مجلس و دولت در تلاش هستند که تا حد ممکن درآمدهای پایین را از مالیات معاف کنند. به عنوان مثال مقرر شده تا درآمد زیر ۱۲ میلیون از پرداخت مالیات معاف شود.

فیروزی با اشاره به اینکه در کشور ما کسانی هستند که درآمدهای هنگفتی دارند ولی مالیاتی پرداخت نمی ‌کنند، گفت: به همین دلیل حرکتی که دولت به همراه مجلس و با اصلاح قوانین شروع کرده، سوق یافتن به سمت دریافت مالیات از مودیانی است که درآمدهای هنگفتی داشته ‌اند.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: ما باید فراریان از پرداخت مالیات را شناسایی کنیم تا مشاغلی که تاکنون با وجود درآمدهای زیاد تاکنون مالیاتی نمی ‌پرداختند، از این به بعد مالیات خود را بپردازند.