10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 12 دی 1402 ساعت 23:01

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس؛سامانه مودیان مالیاتی ما را به سمت درآمدهای پایدار سوق می دهد

نوشته شده توسط 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر رفتن به سمت درآمدهای پایدار مالیاتی و عدالت مالیاتی با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی پرداخت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای پیرامون راهکار رهایی از وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و رفتن به سمت درآمدهای پایدار مالیاتی، گفت: در طول سال‌های گذشته ما هر سال به ‌طور متوسط  60 درصد رشد درآمدهای مالیاتی داشتیم و امسال هم دولت برای بودجه 1403 حدود 50 درصد رشد درآمدهای مالیاتی درنظر گرفته است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: دولت باید این مسائل را مدنظر قرار دهد و بخش‌هایی که فرار مالیاتی دارند را شناسایی و به آنها فشار وارد کند. در این صورت است که این اقدامات توجیه‌پذیر است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: برای رسیدن به درآمدهای پایدار مالیاتی و ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی، از طریق سامانه مودیان مالیاتی گام‌های موثری برداشته شده که باعث شده تا حدودی شفافیت مالیاتی در کشور ایجاد شود.

قادری خاطرنشان کرد: هر قدر فرآیند اخذ مالیات‌ در کشور سامانه ‌ای و دقیق شود، نه ‌تنها به سمت عدالت مالیاتی سوق پیدا می ‌کنیم و حس نابرابری که در جامعه به وجود آمده و مردم تمایلی به دادن مالیات ندارند از بین می‌ رود، بلکه میزان وابستگی به درآمدهای نفتی هم کاهش پیدا می‌ کند.