31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 20 شهریور 1402 ساعت 18:40

اتصال بیش از 9 میلیون ابزار پرداخت به سامانه مالیاتی / تشکیل بیش از یک و نیم میلیون پرونده مالیاتی جدید

نوشته شده توسط 

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح اقدامات این سازمان در راستای اجرای ماده (11) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و آخرین وضعیت شناسه کالا و خدمات از دی ماه 1400 گفت: نزدیک به 9 میلیون و 400 هزار ابزار پرداخت به پرونده‌های مالیاتی متصل شده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص اقدامات انجام شده در راستای ماده 11 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار داشت: با هماهنگی بانک مرکزی عملیات ساماندهی دستگاه‏های کارت‏خوان و درگاه‏های الکترونیکی پرداخت از نیمه دوم دی‌ماه سال 1400 آغاز شد که براساس آن الصاق نزدیک به 9 میلیون و 400 هزار ابزار پرداخت (ترمینال) به پرونده‌های مالیاتی و تشکیل بیش از یک میلیون و 500 هزار پرونده مالیاتی جدید صورت پذیرفته و ساماندهی مالیاتی ابزارهای پذیرش در حال حاضر کامل شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شناسه کالا و خدمات نیز عنوان کرد: برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی با نمایندگان وزارت صمت در خصوص کدینگ کالا/خدمات، طراحی و تولید سامانه دریافت فایل شناسه کالا / خدمات در درگاه سازمان جهت استفاده مؤدیان به نشانی https://stuffid.tax.gov.ir و انتشار راهنمای اخذ و استفاده از شناسه عمومی و اختصاصی کالا / خدمت در درگاه ملی مالیات از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مذکور است.

موحدی بکنظر درخصوص آخرین وضعیت تخصیص شناسه کالا و خدمات تصریح کرد: در بخش شناسه کالا و خدمات عمومی تاکنون 48 شناسه خدمات و بیش از 37 هزار شناسه کالا تخصیص یافته است. همچنین در بخش شناسه کالا و خدمات اختصاصی نیز تاکنون بیش از 13 هزار شناسه خدمات و نزدیک به یک میلیون و 400 هزار شناسه کالا تخصیص یافته است.