31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 05 شهریور 1402 ساعت 23:07

استقرار سامانه مودیان به نفع تولیدکنندگان خواهد بود

نوشته شده توسط 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست فعالان اقتصادی استان قزوین گفت: با استقرار و پیاده سازی کامل سامانه مودیان، ضمن شفاف سازی همه امور، این وضعیت به نفع تولیدکنندگان خواهد بود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، در چهارمین روز از هفته دولت، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست فعالان اقتصادی استان قزوین در محل اتاق بازرگانی قزوین حضور یافت و پس از گفتگو با فعالان اقتصادی استان، گفت: باید سهم مالیات بخشهای مختلف جامعه متعارف شود و تولید نیز مورد حمایت قرار گیرد که در این راستا در دو سال گذشته نرخ مالیات بنگاه‏های اقتصادی ضریب مالیات تا هفت واحد درصد کمتر شده و از ۲۵ به ۱۸ واحد رسیده تا پشتیبانی از تولید عملیاتی باشد.

دکتر سبحانیان در ادامه به آخرین وضعیت سامانه مودیان پرداخت و گفت: تاکنون ۳۳ هزار و ۳۸۵ شرکت در سامانه ثبت نام کرده اند و بیش از ۲۸۰۰ همت فاکتور فروش توسط شرکت ها ثبت شده و هنوز محدودیت هایی در سامانه داریم که باید رفع شود. 

وی همچنین به انتقاد فعالان اقتصادی درخصوص اشکالات سامانه اشاره کرد و افزود: شاید بهتر بود سامانه کاملا مستقر و رفع ایراد شده و سپس وارد فاز اجرا می شد اما نگاه مجلس این بود که تاخیر بیشتری ایجاد نشود و ما هم مجری قانون هستیم.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: از فعالان اقتصادی انتظار داریم ایده های خود را برای رفع مشکلات ارائه کنند و ما هم اعتقاد داریم تمام رفتارهای یک ‌مودی باید ثبت شود تا با شفاف سازی شاهد عدالت مالیاتی باشیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: مدیران را مکلف کردیم تا ثبت شرکتها را جدی بگیرند و همه شناسنامه دار شوند تا کارها سامان یابد.