10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: ارديبهشت 1400

جلسه شورای راهبری شرکتی دو هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری امید و توسعه معادن و فلزات صبح روز یکشنبه 9 خرداد در محل سالن جلسات «ومعادن» برگزار شد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، در این نشست، مدیران عامل دو هلدینگ یاد شده و برخی مدیران عامل و معاونین شرکتهای زیرمجموعه و سرمایه پذیر آنان حضور یافته و در خصوص وضعیت طرح های توسعه، فرصت ها، چالش ها و مسایل روزصنعت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

موازنه و تکمیل زنجیره تولید، اولویت بندی طرح های توسعه، چالش ها و راهکارهای تأمین انرژی، بومی سازی تجهیزات و ماشین آلات، زمینه های مشارکت و همکاری شرکتهای بزرگ معدنی و صنعتی زیرمجموعه و لزوم توجه به منافع ملی با لحاظ نمودن حداکثر سودآوری برای سهامداران از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

در ادامه، مدیران شرکتهای گل گهر، چادرملو، گهرزمین، پامیدکو و همراه گزارش کلی طرح های توسعه ای شرکتها را ارائه نموده و به سوالات حاضرین پاسخ گفتند.

دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری امید در این جلسه گفت: هلدینگ امید با مجموعه ومعادن فارغ از مرزبندی ها نهایت هماهنگی و همفکری را خواهد داشت. چرا که ومعادن را یک مجموعه تخصصی می دانیم و در راستای سیاستهای جاری خود در بحث های تامین مالی و سایر حمایت ها و هماهنگی های لازم حداکثر همکاری را با یکدیگر معمول خواهیم داشت.

وی افزود: به عنوان دو هلدینگ تاثیر گذار در حوزه معدن و صنایع معدنی ما باید تلاش کنیم حلقه اتصال بخش های مختلف زنجیره تولید با یکدیگر بوده و سیاستگزاران را در اتخاذ تصمیمات بهتر یاری کنیم.

دکتر امیر حسین نادری مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز ضمن اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب مدیران شرکتها و اثرات مثبت و ملموس آن در صنعت گفت: بالا رفتن قیمت جهانی محصولات معدنی نظیر کنسانتره، گندله و... در حال حاضر برای شرکتهای فعال در زنجیره یک فرصت است. رسالت ملی ما این است که فضایی را فراهم آوریم تا سرمایه های خرد موجود را جمع آوری نموده و تبدیل به پروژه ملی کنیم.

وی افزود: هماهنگی بین شرکتهای بزرگ ضمن تأمین سودآوری بیشتر برای سهامداران، در نهایت ارتقاء منافع ملی را در حوزه صنعت به همراه دارد.

دکترنادری از شرکتهای گروه خواست روی توسعه بومی سازی تجهیزات صنایع معدنی با محوریت شرکت پامیدکو به صورت ویژه کار کنند. همچنین تکمیل زنجیره تولید را در شرکتهای گروه از اولویت های مهم هلدینگ برشمرد.

در این جلسه بر لزوم تدوین سند توسعه مشترک این دو هلدینگ بزرگ صنعتی و معدنی کشور تاکید شد.

منتشرشده در معدن

روند افزایش قیمت های کالاهای جهانی، در یکسال اخیر همچنان تداوم یافته است.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، در این میان شرکت های دلار محور در بازار سرمایه ، با وجود تحریم ها باز هم توانسته اند بخشی از محصولات خود را در بازار های جهانی به فروش برسانند اما هزینه نقل و انتقال مالی این محصولات و گاه الزام به تخفیف از پیچیدگی های این شرکت ها داشته است. روند صعودی قیمت های جهانی و قوت گرفتن توافق میان ایران و غرب و احتمال رفع تحریم ها و متوسط نرخ های کشف شده، این شرکت ها را در موقعیتی ویژه قرار می دهد.

 

فولاد مبارکه

طبیعتا برخی از شرکت ها متناسب با محصولات خود بیش از دیگر شرکت ها از این تحولات بهره می برند. از اردیبهشت سال گذشته تا تاردیبهشت سال جاری قیمت فولاد سرد شرکت فولاد مبارکه از 83247 به 235647 ریال رسیده است. محصولات سرد 27 درصد از کل مبلغ فروش این شرکت را تشکیل می دهد. همچنین در این بازه ی زمانی قیمت ورق گرم نیز افزایش قیمت خیره کننده را تجربه کرده و از 51944 به 201957 ریال رسیده است. محصولات گرم نیز 57 درصد از نرخ کل فروش این شرکت را تشکیل می دهد. فولاد مبارکه در این بازه ی زمانی توانسته فروش خود را 141 درصد افزایش دهد. مبلغ فروش این شرکت در اردیبهشت 1400، 21535 میلیارد تومان بوده و این میزان در اردیبهشت 99، 7751 میلیارد تومان بوده است. نکته قابل تامل اینکه تمام درآمد این شرکت از فروش داخلی حاصل شده است.

فولاد خوزستان

بلوم و بلیتت سهمی 52 درصدی از کل مبلغ فروش فولاد خوزستان را تشکیل می دهند. شمش بلوم فولاد خوزستان از 47957 ریال در اردیبهشت 99 به 120334 ریال در اردیبهشت سال 1400 رسیده است. این موضوع موجب رشد 204 درصدی درآمدهای این شرکت شده است و مبلغ فروش از 763 میلیارد تومان به 5334 میلیارد تومان در این بازه زمانی افزایش پیدا کند.

فولاد خراسان

محصولات سبک ساختمانی – داخلی که بیشترین آن ها میلگرد است، بیش از 73 درصد مبلغ فروش فولاد خراسان را تشکیل می دهد. از اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت سال جاری، قیمت میلگرد کشف شده از 56404 ریال به 125639 ریال افزایش یافته است. این موضوع موجب رشد 115 درصدی درآمدهای این شرکت شده و در دوره نام برده مجموع مبلغ فروش از 502 میلیارد تومان به 1791 میلیارد تومان رسیده است.

آلومینیوم ایران

شمش خالص آلومینیوم سهمی 94 درصدی در مبلغ فروش شرکت آلومینیوم ایران دارد. شمش آلومینیوم در اردیبهشت 1399، 233101 ریال و در اردیبهشت سال 1400 ، 569558 ریال شده است. این موضوع باعث شده درآمدهای این شرکت 162 درصد افزایش یابد. همچنین مجموع مبلغ فروش این شرکت در 2 ماهه اول سال 99 از 480 میلیارد تومان به 1472 میلیارد تومان رسیده است.

ملی صنایع مس ایران

کاتد حدود 93 درصد از کل مبلغ فروش شرکت ملی صنایع مس ایران را تشکیل می دهد. نرخ کاتد به طور متوسط از 721584 به 2228683 ریال رسیده است.(از اردیبشهت 99 تا اردیبهشت 1400) این موضوع موجب افزایش مجموع نرخ فروش این شرکت شده است. مجموع فروش این شرکت از 3433 به 6938 میلیارد تومان در همین بازه ی زمانی رسیده است.

پتروشیمی ها و پالایشگاهی ها

شرکت های پتروشیمی به واسطه محصول پلیمر و پالایشگاهی ها به واسطه ی تولید وکیوم باتوم از دیگر برندگان رشد قیمت های جهانی هستند. قیمت پلیمر در بازه زمانی اردیبهشت 1399 تا اردیبهشت 1400 به طور متوسط از 103315 به 306959 ریال رسیده و قیمت وکیوم باتوم در این بازه ی زمانی از 14785 به 63972 ریال رسیده است.

منتشرشده در معدن

درراستای سیاست‌های کلان هلدینگ سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ در بورس از مدت‌ها قبل آغاز شده و در همین فرآیند، کلیه مراحل پذیرش سهام شرکت صنایع مس افق کرمان انجام‌پذیرفته و به‌زودی عرضه اولیه سهام آن عملیاتی خواهد شد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از مس پرس، بررسی عملکرد، شفافیت مالی و عملیاتی و پایش فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه، از جمله نکات مهمی است که شرکت‌های بورسی باید مورد توجه قرار دهند. به همین منظور و با تاکید مهندس شمس، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه، جلسات پایش وضعیت عملکردی شرکت‌های زیرمجموعه صنایع مس افق کرمان، شامل شرکت‌های: سرچشمه هامون، همگامان مس، راهوار مس، حکیم مس و ارفع‌سازان، و همچنین جلسات برآورد بودجه هر کدام از این شرکت‌ها در هفته گذشته برگزار شد. لازم به ذکر است مجامع این شرکت ها نیز طی هفته گذشته برگزار شد. گزارش مالی خوب و تراز مثبت مالی نسبت به سال ۹۸ از جمله نکات قابل توجه مجامع شرکت‌های زیرمجموعه صنایع مس افق کرمان بود.

با توجه به چشم‌انداز شرکت‌های زیرمجموعه صنایع مس افق کرمان، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰، رشد قابل توجهی را در این شرکت‌ها شاهد باشیم. بر همین اساس قابل پیش بینی است که از طرف علاقه‌مندان به بازار سرمایه، که شناخت و آگاهی کافی نسبت به وضعیت سهام شرکت‌های حوزه مس دارند، عرضه اولیه سهام صنایع مس افق کرمان، مورد استقبال گسترده‌ای قرار بگیرد.
با در نظر گرفتن تراز مالی مثبت این شرکت‌ها، و عملکرد عملیاتی، قراردادهای جاری و توان کافی برای گسترش دامنه فعالیت‌ها، افق روشنی را برای صنایع مس افق کرمان پیشبینی می‌کنیم

منتشرشده در معدن

عضو هیأت رئیسه مجلس، از بانک مهر ایران بابت فعالیت اين بانک در حوزه مسئوليت اجتماعي تقدير کرد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حسینعلی حاجي‌ دليگاني، نماينده مردم شهرستان‌هاي شاهين‌شهر ميمه و برخوار در نامه‌اي به دکتر مرتضي اکبري، مديرعامل بانک مهر ايران از اين بانك به علت مشاركت در حوزه مسئوليت اجتماعي تقدير كرد.
در متن پیام حاجی‌دلیگانی آمده: در خصوص ايفاي مسئوليت اجتماعي آن مجموعه در حادثه زلزله شهر سي‌سخت، ضمن قدرداني از اين اقدام انسان‌دوستانه، توفيقات آن مجموعه را در خدمت‌رساني هر چه بيشتر به مردم ايران اسلامي از درگاه خداوند منان خواستارم.
گفتنی است بانک مهر ایران که همواره در حوزه مسئولیت اجتماعی پيشرو بوده، با تخصيص بخشي از هزينه‌هاي تبليغاتي خود، به کمک مردم اين خطه از كشورمان شتافت.
از جمله اقدامات انجام شده توسط بانک مهر ایران برای کمک به مردم سی‌سخت، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به آسيب‌ديدگان زلزله به اعتبار ۵۰ ميليارد ريال، ساخت و بازسازي مراکز بهداشت روستايي با اعتبار ۵ ميليارد ريال، پرداخت ۵۰۰ ميليون ريال كمك بلاعوض به آسيب‌ديدگان، جمع‌آوري كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي همكاران بانك و اختصاص آن به آسيب‌ديدگان و همچنين همدلي بانك مهر ايران با مردم زلزله‌زده در قالب طرح همياران مهر بوده است.

منتشرشده در روابط عمومی ها

تفاهمنامه همکاری شرکت فولاد مبارکه با شرکت ایرانسل در راستای فولاد مبارکه هوشمند به امضا رسید و در آن مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل اظهار کرد: فولاد مبارکه پیشتاز تحول دیجیتال در کشور است و نسل ۵ دیجیتال زمینه ساز و زیرساختی مناسب برای تحول صنعت فولاد خواهد شد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، امروز، شنبه (۸ خرداد) تفاهم نامه ایجاد شبکه 5G میان شرکت فولاد مبارکه و ایرانسل با هدف هوشمندسازی شرکت فولاد مبارکه امضا شد. این تفاهم نامه در راستای تحقق طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه به امضاء مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و ایرانسل رسید. همچنین قرارداد اولین فاز هوشمندسازی لجستیک به منظور حمل هوشمند سرباره میان دو شرکت ایریسا و ایرانسل هم امضا شد.

در این مراسم که در سالن مرکز تحقیقات شرکت فولادمبارکه برگزار شد؛ مدیرعامل فولاد مبارکه، مدیرعامل ایرانسل به همراه شماری از معاونان و مدیران دو شرکت حضور داشتند.

 

شرکت فولاد مبارکه مایه افتخار تمام ایرانیان است

بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: شرکت فولاد مبارکه مایه افتخار تمام ایرانیان است و برای بنده به عنوان یک ایرانی داشتن مجتمع بزرگ فولاد مبارکه و سهم جدی آن در توسعه اقتصاد و تامین نیاز کشور، همچنین صادرات محصولات ارزشمند با استاندارد بین المللی به سراسر جهان، جای افتخار دارد.

وی ادامه داد: مجمتع فولادمبارکه بحث تحول دیجیتال را آغاز و رهبری و پیاده سازی زیرساختهای صنعت نسل چهارم و اجرای سند تحول دیجیتال را دستور کار قرار داده است که این موضوع برای بنده بسیار جالب و جای قدردانی از متولیان این امر دارد که به درستی نیاز جدی توسعه صنعت را شناسایی و برنامه ریزی کرده اند. امید می‌رود در این برنامه‌ریزی موفقیت حاصل شود و مجموعه ایرانسل نیز در کنار این مجموعه به عنوان همکار هر کمکی که نیاز باشد ارائه خواهد کرد.

 

ایرانسل همواره در ارئه فناوری های نسل جدید پیشرو بوده است

عباسی آرند با اشاره به اینکه ایرانسل شرکتی جوانی بوده و وارد ۱۵ سالگی شده، ادامه داد: امروز ایرانسل به عنوان دومین اپراتور بزرگ موبایل کشور، بزرگترین اپراتور دیتا و حوزه دیجیتال ایران است و بیش از ۵۵میلیون مشترک دارد و حجم نیمی از ترافیک اینترنت حوزه موبایل کشور را به خود اختصاص داده است؛ همچنین بیش از ۹۰درصد جمعیت کشور را پوشش داده و در ارائه فناوری نسل جدید از ابتدای شکل‌گیری پیشرو بوده است.

وی افزود: اکنون شرکت ایرانسل نسل ۵ دیجیتال را در برنامه های خود داشته و در سال ۹۹ نیز توانست اولین سایتهای نسل ۵ را وارد کند. در واقع ۲.۵ سال است که ایرانسل روی زیرساختهای 5G در حال فعالیت بوده و برای ارتقا به نسل ۵ آماده شده و یک پروژه ۲ ساله را به اجرا رسانده است.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، در حوزه تلکام و صنعت موبایل باید زیرساخت‌هایی در شبکه انتقال، آماده و ایستگاه‌های دسترسی و دکل‌های موبایل را نصب کنیم که این زیرساخت هم اکنون فراهم است و می‌توانیم در هر نقطه ای از کشور که لازم باشد این فناوری نسل ۵ را ارائه کنیم.

 

5G فناوری تحول ساز برای صنعت

وی ادامه داد: فناوری نسل ۵ یک فناوری تحول ساز بوده و جهش بزرگی در صنعت است؛ زیرا در این نسل به طور عمده تحول زیرساخت صنعتی ایجاد می‌شود، اما در نسلهای قبلی بیشتر استفاده کاربر مطرح بود.

وی افزود: در کاربرد صنعتی باید بتوانیم اتصال انبوه فراهم کنیم که این امکان در نسل ۴ فراهم نیست. بنابراین طراحان نسل ۵ در ابتدا این هدف را داشته اند که فناوری جدید تاخیر کم و قابلیت اطمینان بالا داشته باشد. همچنین پهنای باند وسیع هم باید داشته باشیم که این سرویس را پشتیبانی کند. این قابلیت‌ها در نسل ۵ دیده شده و به نظر می‌رسد که نسل ۵ زمینه ساز و زیرساخت تحول دیجیتال برای صنعت است؛ امیدواریم این هدف‌گذاری فولادمبارکه سنگ بنا برای سایر حوزه های صنعتی مانند خودرو، کشاروزی، انرژی و .. باشد تا بتوانیم با کمک فناوری بهره وری را افزایش و هزینه را کاهش دهیم تا صنعت سرویس بهتر، خدمات مناسب با هزینه کمتر در اختیار مشترکین قرار دهد.

مدیرعامل ایرانسل افزود: طرح تحول دیجیتال فولاد در صنعت با کمک این فناوری ها می‌تواند سرعت گیرد.

به گفته وی، در شرکت ایرانسل نیز طرح تحول دیجیتال از چند سال گذشته آغاز شده است ، در واقع از سال ( ۲۰۱۸) فرآیند داخلی ایرانسل را بررسی کردیم. همچنین ۳ شرکت مختلف وضعیت موجود را بررسی و وضع مطلوبی که باید باشد را اعلام کردند و بر این اساس اسناد اولیه استخراج و تحول دیجیتال شکل گرفته است؛ در واقع تجربه ای که ایرانسل آن را دنبال می‌کند می‌تواند به کمک طرح فولاد بیاید و منجر به هم افزایی شود.

 

فولاد مبارکه؛ الگوی تحول دیجیتال برای سایر صنایع کشور

عباسی آرند، ابراز امیدواری کرد: با امضای تفاهمنامه با فولاد مبارکه همکار شویم. به این شکل که مشارکت تعریف شود و همکاری خوبی انجام شود یک مشارکت و همکاری مشترک برای پیاده سازی تجربه خوب و مشترک در صنعت کشور و الگوسازی سایر صنعتها ایجاد و تعریف شود .

منتشرشده در معدن

مدیرعامل بانک سینا در پیامی سی و ششمین سالروز تاسیس این بانک را به سهامداران، مشتریان و کارکنان تبریک گفت.


به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، متن پیام دکتر سیدضیاء ایمانی بدین شرح است:
«هشتم خرداد ماه مصادف با سی و ششمین سالروز تاسیس بانک سینا است. پایه گذاری این بانک به عنوان اولین موسسه مالی و اعتباری کشور در 8 خرداد 64 را می توان گامی موثر در شروع خصوصی سازی نظام بانکی کشور و آغاز شیوه ای نوین در بانکداری تلقی کرد به گونه ای که در سال های بعد و با ظهور سایر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری خصوصی، اقبال و توجه مردم به این نوع بانکداری در کشور را شاهد بودیم.
بانک سینا اکنون در حالی وارد سی و ششمین سال فعالیت خود می شود که طی این سال ها با حرکت در مسیر قانونی و رعایت مقررات بانک مرکزی و پایبندی به اخلاق حرفه ای، با تکیه بر نیروی انسانی کارآمد، متعهد و متخصص و بهره گیری ازآخرین تکنولوژی روز دنیا، از طریق خلق ایده ها و محصولات متنوع و نوین در جهت تامین رضایت مشتریان و سهامداران گرامی گام برداشته است.
این بانک مفتخر است به عنوان بانکی شفاف، خوشنام و تاثیرگذار با تدوین سیاست ها و برنامه های توسعه ای در کنار توجه کامل به حفظ و بهبود سودآوری به عنوان اولین و پایه ای ترین اصل بانکداری، گام های جدی و مهمی را در زمینه ایفای مسئولیت های اجتماعی به ویژه با توجه به شیوع کرونا و حمایت از آسیب دیدگان بردارد.
بانک سینا در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها آماده است همانند گذشته، با ارائه خدمات کمی و کیفی مناسب و تامین مالی واحد های مختلف تولیدی، تجاری و خدماتی با تمرکز بر اشتغالزایی و کارآفرینی، نقش فعال تر و موثرتری در اقتصاد کشور ایفا نماید.
سی و ششمین سالروز تاسیس بانک سینا را به تمامی سهامداران، مشتریان و همکاران گرامی بانک تبریک عرض نموده، امیدوارم با همفکری، تلاش جمعی و تشریک مساعی شاهد اعتلا و پیشرفت روز افزون بانک سینا باشیم».

منتشرشده در روابط عمومی ها

بررسی صورت های مالی حسابرسی شده بانک کارآفرین در سال ۹۹ حاکی از جهش قابل توجه بازده دارایی ها و بازده حقوق صاحبان سهام در سال ۹۹ دارد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین،از آنجایی که نسبت بازده دارایی ها یکی از مهمترین معیارها برای سنجش عملکرد مدیریت دارایی و همچنین مهمترین معیار ارزیابی موفقیت مدیریت در کسب حداکثر بازده از داراییهای بانک محسوب می شود، این بخش بانک کارآفرین در سال 99 نسبت بازده دارایی به عدد 3.35 درصد و عدد بازده حقوق صاحبان سهام به عدد 30.92 دصد رسیده است. این نسبت ها در سال 98 به ترتیب 1.47 درصد و 19.14 درصد بوده است.

گفتنی است که بازده دارایی ها از تقسیم سود خالص به میانگین داراییها محاسبه می شود؛ معمولا نسبت بازده دارایی ها(ROA) بانکها نسبت به سایر صنایع پایینتر است چرا که اهرم مالی در ساختار سرمایه بانکها بسیار بالاست و عمده منابع بانکها از محل جذب سپردههای اشخاص تامین می شود.

همچنین بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) به عنوان اصلی ترین معیار برای تحلیل میزان سودآوری بانکها به شمار می آید. این نسبت از تقسیم سودخالص بر میانگین حقوق صاحبان سهام به دست می آید.جدول زیر بیانگر نسبت بازده دارایی ها و نسبت بازده حقوق صاحبان سهام برای بانک کارآفرین از سال 95 تا 99 است:

 

نمودار زیر، وضعیت تغییرات دو نسبت مذکور (نسبت بازده داراییها و بازده حقوق صاحبان سهام) را (بین سالهای 95 تا 99) به تصویر کشیده است تا نمایش بهتری از عملکرد و وضعیت بانک در سال 99 باشد.

 

 

جدول بازده داریی و سهام بانک در سال 99
بر اساس جدول فوق، بانک کارآفرین شاهد رشد بسیار قابل توجه در نسبت بازده داراییها و بازده حقوق صاحبان سهام خود بوده است. برهمین اساس نسبت بازده داراییهای بانک کارآفرین از 1.47 درصد در سال 98 به 3.35 درصد در سال 99 رسیده که رشد بسیار خوب و قابل توجهی را در یکسال داشته است. علاوه بر این نسبت بازده حقوق صاحبان سهام نیز از 19.14درصد در سال 98 به 30.9 درصد در سال 99 رسیده، که در این نسبت نیز بانک رشد مطلوبی را تجربه کرده و نشان دهنده عملکرد قوی بانک در مدیریت داراییها و سودآوری بانک است.

منتشرشده در روابط عمومی ها
دوشنبه, 10 خرداد 1400 ساعت 16:24

حمایت بانک مهر ایران از زوج‌های جوان

بانک مهر ایران در دو ماه آغازین سال جاری ۱۸۷۰ میليارد ريال تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ازدواج سنت حسنه‌ای است که در دین مبين اسلام به آن توصيه فراوان شده و پيامبر گرامي اسلام(ص) آن را سنت خود ناميده‌اند. بر همين اساس نهادهاي مختلف در کشور ما مي‌کوشند به سهم خود براي تسهيل اين امر مبارك اقداماتي را انجام دهند.
یکی از تسهیلات پرمتقاضی که از سوي شبکه بانکي كشور پرداخت مي‌شود، تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج است كه در ميان مردم به وام ازدواج شناخته مي‌شود. بر همين اساس همواره در بودجه سالانه سقفي براي اين تسهيلات در نظر گرفته مي‌شود.

منتشرشده در روابط عمومی ها

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس،به تشریح اقدامات و برنامه‌های این گروه برای ارتقای وضعیت کارکنان شرکت‌های تابعه در ابعاد مختلف پرداخت.

 

به گزارش بورس و بانک، جعفر ربیعی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به نگرانی‌هایی که اخیراً در بین تعدادی از کارکنان شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس که قبلا در بخش دولتی بوده‌اند و در جریان واگذاری بنگاه‌های اصل ۴۴، شرکت‌های متبوع آن‌ها به بخش غیردولتی واگذار شده است، گفت:
در این‌که بر اساس قوانین جاری کشور، قانون کار بر همه بنگاه‌های واگذار شده اصل ۴۴ از جمله شرکت‌های پتروشیمی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و کارکنان آن حاکم است، تردیدی وجود ندارد، ولی بر اساس همین قوانین، صندوق بازنشستگی این دسته از کارکنان تغییر نمی‌کند و صندوق بازنشستگی این کارکنان تا هنگام بازنشستگی و حتی پس از آن، صندوق بازنشستگی نفت خواهد بود و کلیه ضوابط این صندوق از جمله مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی، درمان، صندوق‌های وام و نظایر آن در مورد این کارکنان کمافی‌السابق ادامه خواهد داشت و تاکنون نیز تمامی تعهدات قانونی در این خصوص انجام گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه قانون کار و ضوابط حقوق و دستمزد آن به مراتب منعطف‌تر از ضوابط و مقررات دولتی است، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های قانون کار، امکان طراحی نظام‌های پیشرفته، ارتقای وضعیت کارکنان، رفع محدودیت‌های ضوابط دولتی (نظیر سقف حقوق، میزان عیدی سالانه، سقف پاداش پایان خدمت، یکسان بودن دریافتی در شمال و جنوب و غیره) را فراهم می‌آورد، اما با این وجود برخورداری از مزایای قانون کار برای کارکنان تابع صندوق بازنشستگی نفت کاملاً اختیاری است و کارکنانی که به هر دلیل مایل به اعمال قوانین و ضوابط اداری و استخدامی دولتی بر خود باشند، مشمول مزایای قانون کار نخواهند شد.
وی افزود: اطمینان دارم با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مناسبی که از طریق مدیران و واحدهای منابع انسانی شرکت‌های تابعه به عمل خواهد آمد، کارکنان عزیز و زحمتکش گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خواهند توانست، با چشم باز و با آگاهی کامل تصمیم درست را در مورد وضعیت خود بگیرند.
وی در مورد ادامه خدمات بهداشت و درمان نفت به کارکنان نیز اظهار داشت: این خدمات کارکنان کماکان ادامه خواهد داشت و هیچ تغییری در آن به وجود نخواهد آمد.
ربیعی در پایان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم خانواده بزرگ گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، خاطر نشان کرد:
کارکنان عزیز، زحمتکش و باغیرت شرکت‌های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هر نوع عضویت و در هر جایگاهی مشغول به کاری بزرگ هستند، که همانا تولید و کمک به اقتصاد ایران است. شما کارکنان، مدیران شرکت‌های تولیدی و مدیران شرکت مادر به فرموده مقام معظم رهبری سربازان و فرماندهان جنگ اقتصادی با دشمن هستید. افتخار داریم شما و ما در سال‌های سخت تحریم دشمنان قسم خورده این مرز و بوم، با همبستگی، غیرت و همت جمعی کاری کردیم کارستان. در تولید، در صادرات و در تامین ارز برای نیازهای ضروری هموطنان عزیزمان.
وی تصریح کرد: در این شرایط، هر کس به هر دلیل، دل این سربازان و فرماندهان جبهه جنگ اقتصادی را بلرزاند و در انگیزه ایشان خلل وارد کند، جبهه جنگ اقتصادی با دشمن را تضعیف کرده است. میثاق و حیثیت ما در تداوم تولید، تداوم صادرات و کمک به اقتصاد کشور است. از شما دوستان عزیزم می‌خواهم با توکل به خدا و امید به روزهای بهتر همه هم‌وغم خود را به کار و تولید معطوف نمایید و آن‌ها را که با انگیزه‌های غیر خدایی قصد ایجاد نگرانی در فکر و ذهن پاک شما دارند، از خود برانید. با شما در پیشگاه خداوند بزرگ پیمان می‌بندم که اجازه ندهم هیچ کس در هیچ جایگاهی حقوق قانونی شما را تضییع کند و یقین دارم روزهای بهتری در انتظار شما و خانواده بزرگ گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خواهد بود. نگاهی منصفانه و مقایسه وضع موجود با سال‌های گذشته موید این موضوع است. خداوند به همه ما توفیق خدمت به ایران عزیز و مردم نجیب آن را عطا نماید.

منتشرشده در روابط عمومی ها

به گزارش صدای پول از روابط عمومی شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام منتهی به سی اسفند ماه ۱۳۹۹ با حضور سهامداران ، اعضاء هیئت مدیره ومدیر عامل شرکت پتروشیمی برگزار شد


به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، مدیرعامل شرکت صنایع شیمایی نگین سنقر در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ گفت: شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر با هدف جلوگیری از خام‌فروشی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و رشد مناطق کمتر توسعه یافته اقدام به تعریف و اجرایی نمودن طرح تولید متیل‌آمین‌ها و مشتقات با استفاده از متانول و آمونیاک مازاد موجود در کشور نموده است. مهندس مهندس نوید شهیدی نیا محصولات زنجیره متیل‌آمین‌ها، استراتژیک و مورد نیاز کشور دانست گفت: این محصول از لحاظ بازار فروش و تنوع کاربرد به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی دارای مزیت می‌باشد. این پروژه ملی به‌عنوان اولین طرح تولید متیل‌آمین‌ها پس از گذشت ۵۷ سال از تاسیس صنعت پتروشیمی در ایران با مجموع ظرفیت ۲۲۶۰۰ تن در سال در منطقه سنقر استان کرمانشاه درحال اجراست.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی از تاسیس شرکت نمی گذرد به یاری خداوند منان و حمایت‌های شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان ، حرکت‌های مثبت و روبه‌رشدی درجهت پیش‎برد اهداف برداشته شده و تا زمان اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از این پروژه، با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکلات موجود، راه پرفراز و نشیبی در پیش خواهیم داشت که با عزم راسخ و پشتکار بی‌وقفه تمامی همکاران جوان، متخصص و پرتلاش و همچنین استفاده از ظرفیت‌های داخلی اعم از سازندگان و پیمانکاران مجرب، از همه مشکلات موجود عبور خواهیم کرد و انشاءالله در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد مراسم بهره‌برداری از خط تولید این شرکت خواهیم بود.
نوید شهیدی نیا خاطر نشان کرد :امید است در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری مزین به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست، با استفاده از سرمایه انسانی موجود در منطقه و حمایت مدیران عامل محترم شرکت‌های بالادستی و مقامات و مسئولین محترم استانی فرصتی فراهم گردد تا با اتکا به آن، تحولی پرثمر و هرچند کوچک در اقتصاد کشور ایجاد شود

منتشرشده در روابط عمومی ها