06 مرداد 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: ارديبهشت 1403

یک اقتصاددان و کارآفرین برتر حوزه صنعت کشور گفت: با حکمرانی نخبگان در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌توان شاهد رشد چشمگیر ایرانی جوان بود.

به گزارش بورس و بانک ؛ دکتر فرهاد تقوا منش، از مدیران با سابقه دولتی و کارآفرین برتر حوزه صنعت که در آئین افتتاحیه چند نمایشگاه تخصصی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حاضر شده بودند، در جمع خبرنگاران از اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری سخن به‌ میان آوردند و پیرامون مسائل گوناگون اقتصادی و صنعتی با اهالی رسانه به گفتگوی صمیمانه نشستند.
دکتر فرهاد تقوا منش دانش آموخته دکترای مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه پیام نور، اقتصاددان و کارآفرین برتر حوزه صنعت
دکتر فرهاد تقوا منش که یکی از کارآفرینان و فعالان برجسته اقتصادی کشور به شمار می‌رود با برخورداری از مدرک کارشناسی کاربردی ساخت از IHI ژاپن، کارشناسی مکانیک از دانشگاه عالی صنایع و معادن، کارشناسی‌ ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه ملی تبریز و همچنین دکترای مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه… ، با سپری‌کردن دوره‌های تخصصی مختلف در کشورهای مالزی، سوئد و کانادا، یکی از کارآفرینان برتر و از صنعتگران تأثیرگذار کشور محسوب می‌شود.
دکتر تقوامنش که تا به امروز در پرونده کاری خود در پست‌های وزارتی و مدیریتی بسیاری به فعالیت پرداخته است، با نظارت و مدیریت در بخش‌های حساس اقتصادی و صنعتی در جرگه مدیران جهادی کشور قرار دارد که با قدرت و همت خود تغییر و تحولات چشمگیری را در بخش‌های گوناگون صنعتی ایجاد کرده است.
وی که بیش از سه دهه در بخش‌های مختلف صنعت به فعالیت پرداخته است به‌عنوان یکی از تحلیلگران برجسته مدل‌های کسب‌وکار شناخته شده و تغییرات گسترده‌ای را در فضای کسب‌وکار کشور ایجاد کرده است.
این اقتصاددان که خود یکی از کارآفرینان برتر کشور محسوب می‌شود، بر این باور است که با گفتمان صحیح و همت والا می‌توان تعاملات گسترده‌ای را با قطب‌های اقتصادی بزرگ جهان ایجاد کرد و شاهد رشد و ثبات اقتصادی در کشور بود.
دکتر تقوا منش، بر این باور است که یکی از بزرگ‌ترین معضلات کشور در دوره‌های مختلف مسئله اشتغال جوانان و نخبگان بوده که متأسفانه توجه مناسبی به آن نشده، به شکلی که سالانه شمار بسیاری از نخبگان و متخصصان کشور اقدام به مهاجرت معکوس کرده و این امر آسیب جدی را به بدنه کشور وارد کرده است. این امر در شرایطی است که در صورت حکمرانی نخبگان می‌توان شاهد رشد کشور در تمامی عرصه‌ها بود.
این فعال صنعتی در خصوص وضعیت معیشت شهروندان نیز معتقد است که در صورت اجرای پلکانی قوانین از سوی دولت، حرکت در راستای برنامه توسعه و جلوگیری از اقدامات شتاب‌زده برای تأمین بودجه دولت می‌توان از دگرگونی اقتصادی حاکم بر کشور جلوگیری و امنیت و ثبات اقتصادی شهروندان را تضمین کرد این در حالی است که تطبیق حقوق ودستمزد شهروندان نیز باید در اولویت فعالیت‌های دولت‌ قرار گیرد.
این اقتصاددان، با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کارگران، بازنشستگان، معلمان و پرستاران معتقد است که دولت‌ باید توجه ویژه‌ای به این اقشار و آسیب‌های احتمالی به آنها داشته باشد و با فراهم‌کردن بسترهای مناسب و تمهیدات خاص روند زندگی آنها را تسهیل بخشد.
دکتر تقوا منش، امنیت روانی و اقتصادی را یکی از پارامترهای کلیدی در معیشت شهروندان دانسته و بر این باور است که دولت‌ها با فراهم‌کردن امنیت اقتصادی شهروندان امنیت روانی را به خانوارها و در نهایت جامعه و کشور هدیه می‌دهند.
این کارآفرین با اشاره به اهمیت واحدهای صنعتی و تولیدی در چرخه اقتصاد، معتقد است که با یک برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح قوانین، اصلاح، تدوین و یا تطبیق برخی از قوانین می‌توان واحدهای تولیدی و صنعتی راکد را به چرخه صنعت کشور وارد کرده و علاوه بر اشتغال‌زایی شاهد حرکت چرخه اقتصاد کشور بود. این در حالی است که توجه و حمایت به اصناف مختلف نیز یکی از مواردی است که از سوی دولت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا با این اقدام تولید رشد ناخالص ملی به رتبه دلخواه برسد.
با این نگاه و رویکرد، دکتر فرهاد تقوا منش که در پرونده کاری خود در کنار پست‌های مدیریتی دولتی، مدیریت عامل هلدینگ مهام، هلدینگ بین‌المللی توسعه ترابر ریلی ایرانیان، ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز، گروه صنعتی و اقتصادی پارس هور وابسته به بنیاد تعاون دانشگاه شریف، قائم‌مقام خودروسازی سایپا سیتروئن، ریاست هیئت‌مدیره هلدینگ‌های اقتصادی ثامن طب و رزاژن، نایب‌رئیس حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاونت اقتصادی آسیا گاز و مایع جنوب، نایب‌رئیس هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان را نیز داراست، در برنامه‌های آتی خود به‌ منظور یاری رساندن به قشر جوان و آینده‌ساز کشور و حل دغدغه‌های اقتصادی، در نظر دارد که به‌ عنوان یک جهادگر کشور دوست در صحنه پر مخاطره انتخابات وارد شده و نقشی اساسی را در تاریخ درخشان ایران اسلامی ایفا نماید.
این اقتصاددان و کارآفرین برتر، در پایان سخنان خود اعلام کرد که اگر می‌خواهیم اقتصادی پویا و صنعتی برتر را در کشور شاهد باشیم، باید راه را به حضور و مشارکت بیشتر مدیران جوان، خلاق و متخصص ایرانی هموار کرد و به آنها برای حضور در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری میدان داد تا زمینه رشد و شکوفایی بیش از پیش کشور فراهم گردد.

منتشرشده در روابط عمومی ها

بیش از هفت هزار خانوار خوانساری تحت پوشش اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک قرار می‌گیرند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل ازروابط عمومی آسیاتک؛ آیین آغاز بهره‌برداری پروژه توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای شهرستان خوانسار در استان اصفهان، امروز، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ با حضور امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیران شرکت انتقال داده‌های آسیاتک و مدیران شهری در شهرداری خوانسار برگزار شد.  در ادامه این مراسم از خدمات اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک در یکی از کسب‌وکارهای این شهر رونمایی شد.

با آغاز بهره‌برداری این پروژه، بیش از ۷۰۰۰ خانوار این شهرستان تحت پوشش اینترنت فوق سریع فیبر نوری آسیاتک قرار می‌گیرند. اکنون پروژه توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای آسیاتک در شهرهای داران، نجف آباد، گلپایگان و خمینی شهر نیز در جریان است و در آینده نزدیک نیز به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

 

گفتنی است، آسیاتک علاوه بر استان اصفهان در استان‌های مازندران، تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، سمنان، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس متولی اجرای توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهاست و امروز، بیش از  هشت هزار و ۸۰۰ خانوار ایرانی در ۱۱  شهر کشور از این خدمات بهره می‌برند.


منتشرشده در ویژه ها

طی مراسمی، شعبه شهر نجف‌آباد (کد22) بانک صادرات ایران به نام شهید خدمت، خلبان محسن دریانوش از شهدای حادثه بالگرد رئیس‌جمهور مزین شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در مراسمی که پنحشنبه 10 خرداد 1403 در محل شعبه کد22 این بانک در شهر نجف‌آباد برگزار شد، به پاس قدردانی از دلاورمردی و جانفشانی شهید خلبان محسن دریانوش، نام این شهید بر تارک شعبه یادشده قرار گرفت.
یاسر مرادی، عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در این مراسم اظهار کرد: شهر نجف‌آباد، دیار شهیدان و سرداران شهید است. سردار احمد کاظمی، از سرداران پرافتخار کشور و شهید محسن حججی شهید مدافع حرم از این دیار هستند. 
مرادی با بیان این که شهرستان نجف‌آباد 2 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: بانک صادرات ایران به عنوان اولین بانک، تصمیم گرفته سر در برخی از شعب خود را به نام شهدای خدمت مزین کند. در اولین اقدام بهترین شعبه شهر نجف‌آباد با کد 22 به پاس قدردانی از دلاورمردی و جانفشانی این شهید، به نام شهید خلبان محسن دریانوش مزین شد.
گفتنی است، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش، کمک خلبان پرواز رییس‌جمهور، متولد 22 مهر 1359 بود که در سال ۱۳۷۸ وارد خدمت نیروی هوایی ارتش شد و عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان‌شرقی در سانحه هوایی بالگرد ریاست جمهوری به همراه سایر همراهان رییس‌جمهور شهید، به مقام رفیع شهادت نایل آمد. از این شهید دو فرزند پسر به یادگار مانده و در کارنامه خدمت او هزار و ۴۵۰ ساعت پرواز ثبت شده است.
IMG_20240530_124619_614.jpg


در آیین تغییر نام شعبه نجف‌آباد بانک صادرات ایران به نام شهید خلبان محسن دریانوش، مدیران لشکری و کشوری از جمله سیدکاظم مرتضوی اسکویی، معاون شعب بانک صادرات ایران؛ امیر سرتیپ بهرام نظری، فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در اصفهان؛ سرهنگ پاسدار هوشنگ نوابی، فرمانده سپاه نجف‌آباد؛ حجت‌الاسلام احمدرضا سبحانی، رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید بابایی؛ سرهنگ امین علایی نجات، جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی؛ محمدامین ایوز، رییس بنیاد شهید شهرستان نجف‌آباد؛ محمد محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نجف‌آباد و موسی اسکندری، مدیرشعب استان اصفهان حضور داشته و ضمن حمایت از این اقدام بانک صادرات ایران، در حضور برادر و همسر شهید، از مقام شهید خلبان محسن دریانوش تجلیل کردند.

منتشرشده در بازار پول

نشست مشترک فعالان حوزه معدن و قضا استان با حضور مدیر عامل گل گهر و رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاون اقتصادی استاندار ،امام‌جمعه و اعضا شورای تامین و جمع کثیری از قضات، حقوقدانان و فعالان حوزه معدن و قضای استان کرمان با هدف بررسی چگونگی کاهش آسیب های اجتماعی، به میزبانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهردر محل سایت اصلی این شرکت برگزار شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر؛ در این نشست که تعدادی از مدیران ارشد قضایی و معدنی به ایراد سخن پرداختند با گرامی داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و یاران همراه ایشان از مقام شامخ این شهدا تجلیل به عمل آمد.

در پایان نیز حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان و مهندس ایمان عتیقی مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تفاهم نامه مشترک همکاری در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان را امضا کردند.

گفتنی است پیش از این نشست هم مرکز مشاوره خانواده و خدمات روانشناختی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر افتتاح و آغاز به کار کرد.

 

منتشرشده در ویژه ها
کلیه مسافرین خارجی متقاضی ورود به ایران تحت پوشش بیمه‌

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات و اعلام مدیرعامل بیمه کوثر، این شرکت توانست با تلاش های مستمر چند ساله و با همکاری بیمه مرکزی ج.ا.ا و سندیکای بیمه گران ایران و وزارت امور خارجه ج.ا.ا جهت ساماندهی صدور بیمه نامه درمان مسافرتی کلیه اتباع کشورهای خارجی که متقاضی ورود به ایران هستند را همزمان با صدور ویزای الکترونیکی ایشان، از اول خردادماه ۱۴۰۳ اجرایی کند. 

دکتر آقادادی با ابراز خرسندی از آغاز به کار ایویزا افزود: در کنسرسیوم صدور الکترونیکی بیمه نامه با ویزا، ۱۶ شرکت بیمه مشارکت دارند و تعداد دیگری از بیمه گران نیز، متقاضی عضویت در این کنسرسیوم هستند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد بهبود فرایند و وحدت رویه در صدور و پوشش بیمه‌ای همه مسافرین خارجی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور باشیم.

 

منتشرشده در بیمه

اولین مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان در استان البرز با حمایت و پشتیبانی موسسه اعتباری ملل افتتاح می‌شود.

 

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  روابط عمومی موسسه اعتباری ملل: مدیرعامل موسسه اعتباری ملل،استاندار البرز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از روند آماده سازی پروژه مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان کشوربازدید به عمل آوردند.

 

در حاشیه این بازدید آقای جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در خصوص پیشرفت علم پزشکی در کشور گفت: قبل از انقلاب اسلامی به واسطه حضور پزشکان هندی ودیگر کشورها پیشرفت خاصی در این زمینه نداشتیم لکن، بعد ازپیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی، کشور عزیزمان در علم پزشکی با وجود پزشکان حاذق و متخصص ایرانی، موفقیتهای چشمگیری داشته به نحوی که مردم از سراسر دنیا برای معالجه و درمان به ایران سفر می نمایند.

 

ایشان در ادامه افزود:به منظور افزایش تخت بیمارستانی و درمان بیماران سرطانی،موسسه اعتباری ملل با پشتیبانی از شرکت شفاتوس ملل به عنوان سرمایه گذار،نسبت به ساخت و بهره برداری از اولین مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان در استان البرز اقدام نمود.

 

جوادی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های شتاب دهنده،گاما و پرتو درمانی در مرکز مستقر شده‌اند و از طریق سوپرووایزرها دستگاهها نصب و راه‌اندازی خواهد شد وبا برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش بر این است مرحله اول این مرکز در روز عید غدیر به بهره برداری برسد.

 

وی افزود:تمامی سعی و تلاش موسسه این است که منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کشور،ایجاد اشتغال و رفاه مردم عزیزمان را تحقق بخشد.

 

در این بازدید آقای عبداللهی استاندار البرز ضمن تشکر از فعالیت‌های خیرخواهانه موسسه اعتباری ملل گفت:این مرکز به همت و پشتیبانی موسسه اعتباری ملل ساخته شده و در نظر است در روز عید غدیر مرحله اول آن به بهره‌برداری برسد.

 

ایشان اظهار داشت: با بهره‌برداری از این مجموعه،بیماران در سراسر کشور دیگر نیاز به تعرفه های پرهزینه خارجی برای درمان خود نداشته و تمامی مراحل بهبود بیماران از قبیل تشخیص و درمان کامل سرطان که در کشور بی‌نظیر است در این مرکز مهیا شده است.

 

 

 

مهندس عبداللهی در پایان بیان کرد:این مرکز جامع با زیربنای ۶ هزارمتر توسط موسسه اعتباری ملل جهت تشخیص و درمان تمام سرطان‌ها در استان البرز به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

منتشرشده در بازار پول
اولین مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان در استان البرز با حمایت و پشتیبانی موسسه اعتباری ملل افتتاح می‌شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل: مدیرعامل موسسه اعتباری ملل،استاندار البرز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از روند آماده سازی پروژه مرکز جامع  تشخیص و درمان سرطان کشوربازدید به عمل آوردند.

در حاشیه این بازدید آقای جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در خصوص پیشرفت علم پزشکی در کشور گفت: قبل از انقلاب اسلامی به واسطه حضور پزشکان هندی ودیگر کشورها پیشرفت خاصی در این زمینه نداشتیم لکن، بعد ازپیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی، کشور عزیزمان در علم پزشکی با وجود پزشکان حاذق و متخصص ایرانی، موفقیتهای چشمگیری داشته به نحوی که مردم از سراسر دنیا برای معالجه و درمان به ایران سفر می نمایند.

ایشان در ادامه افزود:به منظور افزایش تخت بیمارستانی و درمان بیماران سرطانی،موسسه اعتباری ملل با پشتیبانی از شرکت شفاتوس ملل به عنوان سرمایه گذار،نسبت به ساخت و بهره برداری از اولین مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان در استان البرز اقدام نمود.

جوادی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های شتاب دهنده،گاما و پرتو درمانی در مرکز مستقر شده‌اند و از طریق سوپرووایزرها دستگاهها نصب و راه‌اندازی خواهد شد وبا برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش بر این است مرحله اول این مرکز در روز عید غدیر به بهره برداری برسد.

وی افزود:تمامی سعی و تلاش موسسه این است که منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کشور،ایجاد اشتغال و رفاه مردم عزیزمان را تحقق بخشد.

در این بازدید آقای عبداللهی استاندار البرز ضمن تشکر از فعالیت‌های خیرخواهانه موسسه اعتباری ملل گفت:این مرکز به همت و پشتیبانی موسسه اعتباری ملل ساخته شده و در نظر است در روز عید غدیر مرحله اول آن به بهره‌برداری برسد.

ایشان اظهار داشت: با بهره‌برداری از این مجموعه،بیماران در سراسر کشور دیگر نیاز به تعرفه های پرهزینه خارجی برای درمان خود نداشته و تمامی مراحل بهبود بیماران از قبیل تشخیص و درمان کامل سرطان که در کشور بی‌نظیر است در این مرکز مهیا شده است.

مهندس عبداللهی در پایان بیان کرد:این مرکز جامع با زیربنای ۶ هزارمتر توسط موسسه اعتباری ملل جهت تشخیص و درمان تمام سرطان‌ها در استان البرز به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

منتشرشده در روابط عمومی ها
چهارشنبه, 09 خرداد 1403 ساعت 23:44

نظارت خوب رکن اصلی ثبات مالی است

معاون برنامه ریزی و فناوری بانک توسعه صادرات ایران گفت: مهمترین رکن ثبات مالی وجود یک نظارت خوب است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل ازروابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر هادی حیدری در نشست تحلیلی «ظرفیتها و ملاحظات تنظیمگری و نظارت مطلوب با لحاظ بازنگری در مقررات مرجع پولی و بانکی» سی و یکمین «همایش سالانه سیاستهای پولی و ارزی» اظهار داشت: ابزار اصلی برای ارزیابی ساختار بانکداری خوب در یک کشور، یک نظارت مؤثر است.
وی «دیجیتالیزه شدن فرایندها»، «بررسی واسطه گران مالی غیر بانکی»، «توجه به تغییرات آب و هوایی»، «در دسترس بودن منابع برای ناظران»، «تحلیل مدل کسب و کاری بانک» و در نهایت «تمرکز بر حاکمیت شرکتی» را از ارکان اصلی یک نظارت خوب عنوان کرد و اظهار داشت: پس از دگردیسی ابزار سنجش نظارت خوب از سال ۱۹۷۷تا ۲۰۲۴، یکپارچه شدن برای ادغام در چارچوب بازل و ساختار استاندارد و تأکید بر تابآوری عملیاتی و ارتباط بانک با ارایهدهندگان سرویسهای بانک مورد توجه ویژه قرار گرفت.
حیدری با بیان اینکه نظارت خوب باعث انعطاف بیشتر در انواع سیاستگذاریهای کلان میشود، بیان داشت: پیش نیاز نظارت مطلوب، سازگاری قانون با استانداردهای بینالمللی است؛ در واقع سازگاری عنصری ضروری در ایجاد اعتماد و تسهیل ارتباطات بینالمللی به ویژه در شرایط تحریم بشمار میرود.

معاون برنامهریزی و فناوری بانک توسعه صادرات ایران در پایان به بانک مرکزی پیشنهاد داد: باید به عنوان نهاد سیاستگذار، از طریق بخشنامههای به روز و قاطع، نقاط ضعف قانون جدید را پوشش دهد.
وی افزود: این بخشنامهها میتوانند بانکها و مؤسسات اعتباری را در برابر ریسک و کارایی نامناسب پوشش داده و سیستم مالی را از هرگونه ناترازی و خطر مصون بدارند.

گفتنی است همچنین در این نشست تحلیلی، دکتر فرشاد محمدپور معاون نظارت بانک مرکزی، دکتر افشین خانی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران، دکتر صمد عزیزنژاد عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران، دکتر حمیدرضا غنیآبادی مدیرکل مقررات و مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی و دکتر حجت اسماعیلزاده مشاور بانک مرکزی به اظهار نظر در مورد موضوع نشست و به ویژه قانون جدید بانک مرکزی پرداختند.

این مقاله بنابر تأکید مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران مبنی بر ارایه گزارش سیاستی و تعریف یک پروژه که نشاندهنده نقاط قوت و ابعاد قابل بهبود قانون جدید بانک مرکزی باشد. تهیه شده است. نتایج این گزارش با همکاری معاون برنامهریزی و فناوری بانک توسعه صادرات ایران، خانم راضیه کریم الهی و آقای عباس محمد نژاد، در سی و یکمین همایش سیاستهای پولی و ارزی ارائه گردید.

منتشرشده در بازار پول
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: تفسیر واحد از قانون جدید بانک مرکزی، برای انسجام و هماهنگی بیشتر میان نهادهای نظارتی و تصمیم گیر، ضروری است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکترافشین خانی در نشست تحلیلی «ظرفیت‌ها و ملاحظات تنظیم‌گری و نظارت مطلوب با لحاظ بازنگری در مقررات مرجع پولی و بانکی» روز سه‌شنبه و در دومین روز از سی و یکمین «همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی» بیان داشت: بعد از اجرایی شدن قانون جدید بانک مرکزی، تمام نهادهای نظارتی و تصمیم‌گیر خارج از بانک، تفاسیر متفاوتی از آن خواهند داشت. از اینرو برای جلوگیری از آشفتگی و عوارض ناشی از تفاسیر متفاوت، باید تفسیر بانک مرکزی به عنوان تفسیر مرجع قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین مشکل در نظام بانکی در حوزه اجرا و نظارت، برداشت ها و تفاسیر مختلف از قوانین و مقررات است، افزود: هنوز تفاوت بانک تخصصی با بانک تجاری و قرض‌الحسنه در بانک مرکزی و نهادهای نظارتی به طور دقیق مشخص نیست و ماموریت‌های یک بانک توسعه‌ای و تخصصی با استانداردهای بین المللی فاصله دارد.

دکتر خانی با ذکر این مساله که «بانک مرکزی نیز ناگزیر از ابلاغ بخشنامه‌های متعدد است» افزود: نظارت در بانک مرکزی صرفا به حوزه معاونت نظارت ختم نمی شود و نیازمند تنظیم گری ست.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا بانک های مرکزی در دنیا نباید اقدام به ابلاغ مقررات کنند؟» گفت: پاسخ منفی است؛ باید دید تا چه اندازه تغییرات و روح این مقررات با اصول بین‌المللی سازگار است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده در مقاله با عنوان ظرفیت‌ها و چالش‌های تنظیم گری و نظارت خوب اشاره شده که از ۲۹ اصل موضوعه در قانون جدید بانک مرکزی، تنها دو اصل کاملا سازگار، ۷ اصل تا حدی سازگار و ۱۴ اصل بطور قابل توجهی ناسازگار و ۶ اصل کاملا ناسازگار با استانداردهای بین المللی BIS و IFSB است.

دکترخانی با اظهار امیدواری از اینکه در بازنگری دوباره طرح جدید قانون بانکداری جمهوری اسلامی توسط مجلس شورای اسلامی ، اشکالات رفع شود، گفت: بازنگری در قانون بانک مرکزی با مشقت های فراوان پس از ۵۰ سال انجام گرفته است و لازم است ابعاد و جوانب موضوع در راستای پاسخگویی به انتظارات تنظیم گری و نظارت هرچه موثرتر تبیین گردد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در قانون جدید، اختیارات و ساز و کارهای مناسبی نسبت به قانون گذشته در حوزه تنظیم گری و سیاستگذاری دیده شده، لیکن سیاستگذار پولی ملزم است سیاستهای خود را در هیات‌عالی بانک مرکزی به تصویب رسانده و سپس ابلاغ کند و این فرایند عملا به معنی سلب برخی از اختیارات فعلی سیاستگذار پولی بشمار می‌رود.

 

منتشرشده در بازار پول

فولاد سنگان به عنوان بزرگترین شرکت صنعتی شرق کشور سال ۱۴۰۳ را با ثبت رکوردهای پیاپی شروع کرده است. کارکنان پرتلاش این شرکت در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است با برنامه ریزی و تلاش وافر عزم خود را برای جهش در عرصه تولید جزم کرده اند .

به گزارش بورس و بانک  و به نقل از روابط عمومی فولاد سنگان ؛ معاون تولید و بهره برداری شرکت فولاد سنگان در گفتکو با روابط عمومی، از ثبت رکورد جدید تولید در کارخانه کنسانتره سازی این شرکت خبر داد.

  شمسی نیا با اشاره به نامگذاری سال 1403 توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: از آغاز سال 1403 پیرو منویات رهبر معظم انقلاب، هدفگذاری تولید 5 میلیون تنی در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس در جلسات استراتژیک شرکت، برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفت. وی با اشاره به ثبت رکوردهای جدید از ابتدای سال 1403 ادامه داد: در فروردین ماه سال جاری موفق به ثبت رکورد روزانه تولید کنسانتره به میزان 19020 تن شدیم و رکورد حمل ریلی گندله نیز در ابتدای اردیبهشت ماه با حمل 14891 تن توسط 142 واگن به ثبت رسید. وی اظهار داشت: در پایان فروردین ماه 497000 تن گندله تولید شد که معادل 102 درصد تحقق برنامه در این ماه بود.

وی از تولید بیش از 450.000 تن کنسانتره در پایان اردیبهشت ماه خبرداد و افزود، با تولید این میزان کنسانتره میزان تحقق برنامه تولید این محصول به 105 درصد رسیده است.

 معاون بهره برداری فولاد سنگان گفت: رکورد قبلی تولید ماهیانه کنسانتره شرکت 407 هزار تن بود که با ثبت رکورد جدید شاهد رشد 10.5 درصدی نسبت به میزان تولید قبلی هستیم.

وی اظهار داشت تا کنون برنامه تولید شرکت به خوبی محقق شده است و با برنامه ریزی انجام شده برای کاهش اثرات توقفات ناشی از کمبود برق و گاز، امیدواریم در پایان سال میزان تولید شرکت طبق برنامه و منطبق بر ظرفیت در دسترس شرکت باشد.

 

منتشرشده در معدن