28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 01 اسفند 1401 ساعت 23:58

نرخ طلا و ارز بر اساس واقعیت‌های اقتصادی کشور تعیین می‌شود

نوشته شده توسط 

رییس بانک مرکزی با تاکید بر اینکه کلیه نیازهای داخلی کشور در مرکز مبادله ارزی تأمین خواهد شد، اعلام کرد: نرخ طلا و ارز بر اساس واقعیت‌های اقتصادی کشور تعیین می‌شود.

به گزارش بور س و بانک و به نقل از ایرنا، محمدرضا فرزین روز دوشنبه در صفحه خود در فضای مجازی خود نوشت: کلیه نیازهای داخلی کشور در مرکز مبادله ارزی تأمین خواهد شد. با تشکیل مبادله ارزی کشور، نرخ ارز با توجه به منابع، مصارف ارزی و عوامل بنیادین کشف خواهد شد.

فرزین امروز در در یک برنامه تلویزیونی از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا از فردا (سه‌شنبه) ساعت ۱۱ خبر داد و اظهار داشت: تامین ارز کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی و سایر نیازها را با ارز ۲۸۵۰۰ تومان ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ارز کالاهای اساسی را از محل فروش ارز حاصل از فروش نفت، میعانات گازی تامین خواهیم کرد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: در مساله ارز خدماتی باید روش تامین متفاوت باشد و در بانک مرکزی تلاش کردیم ۶۸ قلم خدمات را شناسایی کنیم تا تامین ارز آن انجام شود.

فرزین بیان کرد: ارز خدماتی، ارزی است که به صورت اسکناس به متقاضیان داده می‌شود و شامل ارز مسافرتی، پزشکی، دانشجویی و موارد دیگر است که باید تامین شود و برای تامین آنها سامانه‌هایی دیده شده که مردم می‌توانند به آن مراجعه و نیازهای ارزی خود را اعلام و تامین کنند.

وی توضیح داد: مستندات ارائه شده توسط متقاضی در دستگاه مربوطه بررسی می‌شود و در صورت تایید ارز تایید شده توسط بانک مرکزی تامین می‌شود.

فرزین گفت: بانک مرکزی در شرایط کنونی تلاش می‌کند که از تمام آموزه‌ها و تجربه‌های گذشته کشور در حوزه ارزی استفاده کند و نوسانات را به حداقل برساند و ثبات را در کشور برقرار کند.