01 خرداد 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 22 بهمن 1397 ساعت 14:59

رشد ۲۳۴ هزار میلیاردی دارایی‌های خارجی سیستم بانکی

نوشته شده توسط 

dollarدر دوره‌ی نوسان ارزی طی چند ماهه اخیر دارایی‌های خارجی بانک‌ها افزایش یافته است. به‌نحوی که این دارایی‌ها در آبان ماه سال جاری نسبت به سال گذشته 36.6 درصد معادل 234 هزار میلیارد تومان افزوده شده است.

به گزارش«بورس و بانک»به نقل از تجارت نیوز، حجم دارایی‌های خارجی سیستم بانکی در مقایسه نقطه به نقطه آبان ماه سال جاری نسبت به آبان ماه سال گذشته ۳۶٫۶ درصد رشد داشته است. این میزان رشد در سال گذشته ۱۳٫۶ درصد بود.

حجم دارایی‌های خارجی سیستم بانکی که شامل موجودی ارزی و خالص مطالبات از خارج است در آبان ماه امسال ۸۷۸ هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که این مقدار در آبان ماه سال ۱۳۹۶ معادل ۶۴۴ هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی در این مقایسه ۲۳۴ هزار میلیارد تومان به دارایی‌های خارجی بانکی افزوده شده است.

حجم دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در آبان ماه امسال ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که این مقدار در آبان ماه سال گذشته ۳۶۱ هزار میلیارد تومان بوده است. یعنی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در آبان ماه سال جاری نسبت به آبان ماه سال گذشته افزایش ۹۹ هزار میلیارد تومانی داشته است.

سرعت رشد دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در مقایسه نقطه به نقطه آبان ماه سال ۱۳۹۷ نسبه به سال گذشته به ۲۷٫۳ رسیده، این حالی است که سرعت رشد دارای‌های خارجی در آبان ماه سال ۱۳۹۶ نسبت به ۱۳۹۵ معادل ۷٫۶ درصد بود.