17 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 09 خرداد 1400 ساعت 13:19

۱۰۰هزار میلیارد تومان از دارایی‌هاي دولت آماده واگذاري به بخش خصوصي است

نوشته شده توسط 

دژپسند گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی، ۲۷ هزار میلیارد تومان آگهي فروش در مرحله عرضه شرکت هاي مشمول واگذاري به بخش خصوصي در اختيار دارد که بايد مشتري و تقاضا براي آن وجود داشته باشد، بنابراين مقرر شده در سال جاري، به ارزش حدود ۱۰۰هزار ميليارد تومان سهام شرکت‌هاي که در فهرست واگذاري قرار دارند، آماده عرضه شوند.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، وزير اقتصاد در حاشيه جلسه با اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه امروز به دو بخش تقسيم شد، که در ابتدا گزارشي از عملكرد خود در حوزه‌هاي مختلف كه مربوط به اجراي سياست هاي كلي اصلي ۴۴ قانون اساسي در خصوص بهبود فضاي كسب و كار و و مقررات زدايي بود ارائه شد و همچنين برنامه هايي كه امسال در راستاي تحقق شعار سال، توليد، پشتيباني و مانع زدايي‌ها در دستور كار داشته ايم را ارائه كرديم.
وی ادامه داد: خدا را شاکریم که در سال گذشته توانستیم گام های بلندي را در جهت بهبود فضاي کسب و کار برداريم، عمدتاً در اين حوزه نتيجه كار ما به بخش خصوصي مربوطه مي‌شود، اخيراً سه اتاق بازرگاني، تعاوني و اصناف طي نامه‌اي از عملكرد سال گذشته وزارت اقتصاد ابراز رضايت كردند. گام‌هاي بزرگي با همكاري بخش خصوصي و دستگاه هاي اجرايي برداشته شد.
وی ادامه داد: یکی از راه کارهایي که در اين مسير به ما کمك كرد، اصلاح ماده ۱ و ۷ اصل ۴۴ قانون اساسي بود چرا كه ضمانت اجرايي به هيات مقررات زدايي براي انجام اين كار داده شد.
دژپسند اظهار کرد: بخشی از برنامه ما برای تسهیل کسب و کار در دست اجرا و بخشی ديگر، مربوط به اخذ مجوزهاي قانوني از مراجع قانوني همانند دولت، شوراي هماهنگي اقتصادي و هيات مقررات زدايي است که برخي از آنها را در حوزه گمرك و ماليات گرفتيم و بخشي از آن در دستور كار شوراي هماهنگي اقتصادي بوده و در حال انجام است. اهتمام جدي وزارت امور اقتصاد و دارايي اين است كه در تحقق اين عملكرد تا زماني كه فرصت داريم حداكثر استفاده را ببريم .
وزیر امور اقتصاد و امور دارایی تأکید کرد: بخش دوم جلسه به طرح سؤالات نمايندگان، اختصاص داشت که پاسخ هاي مربوطه داده شد، اميدوارم با روندي که در پيش گرفتيم سال بهتري براي حمايت از توليد داشته باشيم.
دژپسند، ادامه داد: وزارت امور اقتصاد و دارایی، ۲۷ هزار میلیارد تومان آگهي فروش در مرحله عرضه شرکت هاي مشمول واگذاري به بخش خصوصي در اختيار داردکه بايد مشتري و تقاضا براي آن وجود داشته باشد، بنابراين برنامه ما اين است در طول يکسال به ارزش ۱۰۰هزار ميليارد تومان سهام شرکت هاي كه در فهرست واگذاري قرار دارند، آماده عرضه شود.