09 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 07 مرداد 1398 ساعت 14:50

بازدهی بورس بالاتر از بانک

نوشته شده توسط 

1254عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود اینکه بازده بورس و سرمایه طی سال های اخیر بالاتر از نرخ تورم و بهره بانکی بوده اما مردم از آن هیچ اطلاعی ندارند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از سنا، برنامه «گفت و گوی اقتصادی» با موضوع انتظارات سرمایه گذاران از بورس برای تولید در ارتباط تلفنی با دکتر علی قربانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.
علی قربانی در ارتباط زنده تلفنی با انتقاد از بانک محوری نظام اقتصادی در ایران گفت: بخش عمده ای از مردم و سرمایه گذاران و حتی تصمیم گیران در سطح کشور از کارکرد و روند بازار سرمایه و بورس آگاهی ندارند.
وی با بیان اینکه کارکرد بازار سرمایه در کشور طی دهه اخیر رو به رشد بوده افزود: استقبال مردم از این بازار نیازمند شفاف سازی بیشتر و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سطح جامعه است چراکه در صورت شفاف سازی بسیاری از سپرده های مردم نزد بانک‌ها به بازار سرمایه و بورس هدایت و منجر به اشتغال و بهره وری و صادرات و تولید بیشتر خواهد شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هدایت سرمایه ها به سمت بازار سرمایه و بورس را یکی از راهکارهای رونق تولید دانست و گفت: با وجود اینکه بازده بورس و سرمایه طی سال های اخیر بالاتر از نرخ تورم و بهره بانکی بوده اما مردم از آن اطلاعی ندارند.