23 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 06 مرداد 1398 ساعت 11:24

صدور مجوز تخفیف ۱۵ درصدی فروش نفت در بورس

نوشته شده توسط 

1217عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: برای استقبال خریداران از فروش نفت در بورس مجلس آماده صدور مجوز تخفیف ۱۵ درصدی فروش این محصول است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از خانه ملت، اسدالله قره خانی با اشاره به فعال شدن بورس نفت برای فروش این محصول در شرایط تحریم به فارس گفت: بورس نفت از جمله راهکارهایی است که تجارت با نفت ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی تسهیل می کند. یکی از مزیت های بورس نفت ایران امکان تسویه ریالی نفت خریداری شده است.
وی ادامه داد: تبدیل کردن ارز حاصل از فروش نفت به ریال برای جلوگیری از تحریم های بانکی، موضوعات حمل و نقل، بیمه و... همگی دارای هزینه هایی برای خریداران نفت از ایران است. طبق قانون مسئولین می‌توانند نفت را با تخفیف ۵ درصد پایین‌تر از قیمت فوب خلیج فارس به فروش برسانند. اما چنانچه می بینیم از نفت ایران در بورس استقبالی نمی‌شود و فروش آن رو به کاهش است. باید در قیمت گذاری نفت تجدید نظر شود و تخفیف‌های مناسب‌تری به خریداران داده شود. مجلس این آمادگی را دارد که برای رونق یافتن بورس نفت و همچنین افزایش فروش آن، مجوز تخفیف ۱۵ درصدی صادر کند.
قره خانی با اشاره به میزان فروش نفت ایران در ماه های اخیر گفت: با اعطای تخفیف‌های مناسب می توان فروش نفت ایران را افزایش داد. اعطای این تخفیف بهتر از آن است صرفا ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز به فروش برسد.