12 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 12 اسفند 1402 ساعت 21:03

«آریان» در تابلوی بازار دوم نشست

نوشته شده توسط 

نماد شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان در معاملات دوازدهمین روز از اسفندماه برای اولين بار در بازاردوم فرابورس بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت به صورت حراج گشايش یافت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، نماد «آریان» با قیمت 420 تومانی از روز جاری به گردونه معاملات بازار دوم پیوست.

گفتنی است هیات پذیرش فرابورس در اوایل آذرماه امسال با پذیرش این شرکت درگروه سرمایه‌گذاری و زیر گروه سایر واسطه‌های مالی موافقت کرد. همچنین آریان در 27 دی‌ماه جاری به عنوان «دویست و یکمین شرکت در بازار دوم» فرابورس درج شد. نماد آریان پیش از این در تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران قرار داشت.

در جریان این گشایش نماد 861 هزار و 814 سهم شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان به ارزش 361 میلیارد و 960 میلیون تومان معامله شد.

همچنین در معاملات اولین روز نماد معاملاتی «آریان» حقوقی‌ها سهم 75 درصدی و حقیقی‌ها سهم 25 درصدی در خرید داشتند. در سمت فروش نیز 100 درصد از فروشندگان، حقوقی بودند.

از سوی دیگر محدوديت حجمی یعنی حداكثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش برای نماد معاملاتی آریان به ميزان 200 هزار سهم تعیین شده بود.

بر اساس این گزارش، دامنه نوسان قيمت این نماد نیز از روز کاری بعد، مطابق با دامنه مجاز نوسان قيمت در بازار دوم فرابورس ايران تعيين خواهد شد.