11 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 10 بهمن 1402 ساعت 00:44

اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ 30 درصد از فردا چهارشنبه منتشر می‌شود

نوشته شده توسط 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون همچنین گفت که اوراق گواهی سپرده خاص با مجوز بانک مرکزی و با نرخ 30 درصد از فردا چهارشنبه برای تامین سرمایه در گردش تعاونی ها منتشر می شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ محمد شیخ حسینی امروز در نشست خبری در مورد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره 18 گفت با این تسهیلات 4 هزار نفر در کشور مشغول کار شدند و همچنین از محل تسهیلات تکلیفی تبصره 16 نهادهای حمایتی از هزار و 700 میلیارد تومان کمیته امداد 1500 میلیارد تومان با تحقق 88 درصد پرداخت شد، همچنین تسهیلات سازمان بهزیستی و بنیاد شهید در مجموع 4 هزار و 500 میلیارد تومان با اشتغالزایی 7 هزار نفر پرداخت شد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون همچنین در مورد تسهیلات طرح جهش مسکن گفت که صد در صد تعهدات را در سال قبل به تعاونی های مسکن پرداخت کردیم و تسهیلات ازدواج در سال جاری 2 هزار میلیارد تومان بود.

 

وی همچنین گفت تسهیلات کمیته امداد 300 میلیارد تومان بود که 80 درصد پرداخت کردیم، تسهیلات بهزیستی 200 میلیارد تومان با 94 درصد تحقق و تسهیلات حساب پیشرفت و عدالت 600 میلیارد تومان سهم ما است که چون اخیرا ابلاغ شده 5 درصد تحقق د اشته است.

 

شیخ  حسینی همچنین گفت با اختیاری که به شعبه‌های بانک داده‌ایم کسانی که اقساط معوق دارند در دهه فجر با پرداخت اقساط می توانند از بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون همچنین گفت: اوراق گواهی سپرده خاص با مجوز بانک مرکزی و با نرخ 30 درصد از فردا چهارشنبه برای تامین سرمایه در گردش تعاونی‌ها منتشر می‌شود. بازپرداخت این اوراق برای تعاونی‌ها یکساله است.

 

وی با بیان این که بانک توسعه تعاون فاقد بنگاه‌داری است،‌گفت: 6 شرکت زیرمجموعه مانند لیزینگ، صرافی، پشتیبانی فناوری اطلاعات و خدمات توسعه تعاون داریم که امسال هیچ گونه تسهیلاتی از بانک به این زیر مجموعه‌ها پرداخت نشد و 68 درصد تسهیلات به شرکتهای تعاونی و بقیه به بخش خصوصی پرداخت شد.

 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون نسبت مطالبات سررسید شده غیر جاری به کل یا همان نسبت NPL در این بانک را 3.8 درصد عنوان کرد که میانگین شبکه بانکی کمتر است.

 

به گفته شیخ حسینی، ابزارهای تامین مالی بانک توسعه تعاون برای شرکتهای تعاونی مانند اوراق گام، ال سی‌(خط اعتباری اسنادی)، ضمانت نامه،‌ استفاده از اوراق بدهی در همکاری با بازار سرمایه،‌اوراق مرابحه،‌صکوک، اوراق اجاره و تامین مالی جمعی برای تامین مالی شرکتهای تعاونی استفاده می‌شود.

 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون، گفت: در استفاده از ابزارهای مالی نوین، 100 درصد برنامه‌ها محقق شد و این ابزارها برای مشتریان بانک در تامین مالی استفاده می‌شود. از طریق این ابزارها بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای مشتریان بانک تامین مالی شده است. همچنین از ابزار جدید تامین مالی زنجیره‌ای SCF در کنار اوراق گام و ال سی برای تامین مالی زنجیره تولید استفاده می‌کنیم که باعث خلق پول هم نمی‌شود.

 

به گفته شیخ حسینی در دهه فجر امسال 72 طرح با تسهیلات بانک توسعه تعاون به بهره‌برداری می‌رسد که سرمایه‌گذاری آنها 21 هزار میلیارد ریال است و میزان تسهیلات بانک توسعه تعاون در این طرحا 8 هزار و 228 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی آنها هم 1846 نفر است.

 

همچنین طرح بانک‌واره TTپلاس برای افتتاح غیر حضوری حساب و دریافت تسهیلات خرد در بانک توسعه تعاون راه‌اندازی شده است که «واره» قدیمی‌ترین نوع تعاونی خودجوش ایرانی با سابقه3تا 4 هزار ساله است که اسم آن را بر این طرح بانک نهاده‌ایم.

 

به گفته شیخ حسینی، از ابتدای دولت مردمی تا کنون میزان جذب سپرده در این بانک 60 درصد بیش از کل جذب سپرده از ابتدای تشکیل بانک توسعه تعاون بوده است.

 

وی همچنین در مورد تسهیلات مشاغل خانگی گفت: دو خط اعتباری 20 هزار میلیارد ریالی و 30 هزار میلیارد ریالی در نظر گرفتیم که از خط اعتباری اول همه منابع به مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات رسید و از خط اعتباری دوم 50 درصد طرحها مصوب و به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

 

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مورد روشهای جذب نقدینگی خرد مردمی در شرایط تورم و تزریق آن به تولید،‌گفت: یکی از بهترین روشها برای جذب سرمایه مردمی،‌تامین مالی خرد جمعی(کراد فاندینگ) از بازار سرمایه است که سال قبل برای 15 مشتری بانک از طریق بازار سرمایه برای هر طرح 25 میلیارد تومان جمع آوری و تزریق به تولید کردیم،‌امسال هم در بستر امن دیجیتال برای 50 طرح هر کدام 25 میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تامین مالی انجام می‌دهیم.

وی همچنین از اجرای طرح مائده بانک توسعه تعاون برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 300 میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و 750 میلیون تومان برای اشخاص حقوقی و با بازپرداخت 60 ماهه خبرداد