07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 26 مهر 1401 ساعت 18:15

معاون سازمان بورس مطرح کرد: تشکیل سرمایه ثابت در شیب نزولی

نوشته شده توسط 

رضا عیوض‌لومعاون سازمان بورس و اوراق بهادار در رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۲ گفت:بازار سرمایه محرک اقتصاد است و این بازار، قدرت پیش بینی از اقتصاد را دارد و پیش بینی خوبی از متغیرهای اقتصادی ارایه می‌دهد و اطلاعات آینده نگر از آینده اقتصاد دارد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی سازمان بورس ؛ وی با تاکید بر اهمیت ثبات اقتصادی افزود:یک نهاد مالی در سیستم با ثبات مالی می‌تواند از سلامت برخوردار باشد و در این شرایط است که می‌تواند خود را در مقابل نوسانات حفظ کند.
عیوض لو تاکید کرد:وجود چشم اندازی روشن و شفاف از آینده اقتصاد و یک بنگاه اقتصادی و سودآوری آن بسیار حائز اهمیت است و بر رشد سرمایه‌گذاری تاثیر دارد. همچنین باید برای سرمایه‌گذاری مناسب بسترسازی شود.
معاون سازمان بورس ادامه داد:از سال ٩٠ به شدت با کاهش تشکیل سرمایه ثابت مواجه هستیم.در این سال ها متوسط نرخ رشد اقتصادی کاهش یافته و سهم تشکیل سرمایه ثابت در تولید ناخالص داخلی به ١٨ درصد رسیده‌ است.
با بیان اینکه از سال ٩٠ به شدت با کاهش تشکیل سرمایه ثابت مواجه هستیم، تاکید کرد: وجود چشم اندازی روشن و شفاف از آینده اقتصاد و یک بنگاه اقتصادی و سودآوری آن بسیار حائز اهمیت است و بر رشد سرمایه‌گذاری تاثیر دارد.
وی با تاکید بر اینکه تنها راه‌حل برای دستیابی به اهداف رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تراز تجاری مثبت داشته باشیم، راه‌حل آن رشد سرمایه‌گذاری است و برای رشد سرمایه‌گذاری به بسترسازی مناسب نیاز داریم که باید توسط مسئولان ایجاد شود. ‌