13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 09 ارديبهشت 1398 ساعت 15:50

جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس: اجرای پروژه افزایش ظرفیت تولید پارازایلین «فتح‌المبین» صنعت پتروشیمی است

نوشته شده توسط 

rabieiمدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران پروژه ارتقاء عملکرد واحد تولید پارازایلین پتروشیمی نوری گفت: از حضور در جمع دست‌‌اندرکاران پروژه ارتقاء عملکرد تولید پتروشیمی نوری بسیار خوشحالم؛ چراکه این کار مصداق واقعی کار جهادی و بسیجی است.

به گزارش بورس و بانک،‌ مهندس جعفر ربيعي در ادامه افزود: به ثمر رسیدن این پروژه شبیه عملیات «فتح‌المبین» در دفاع مقدس است و به جرات می‌توانم بگویم این پروژه «فتح‌المبین» صنعت پتروشیمی است و افتخار آن متعلق به صنعت است و مربوط به فرد يا مجموعه خاصی نیست.
ربيعي تاكيد كرد: با توجه به مشکلات پیش‌آمده برای این واحد و انصراف طرف اروپایی از انجام پروژه ارتقاء عملکرد دو راه بیشتر نداشتیم؛ یا تعطیلی این واحد یا انجام عملیات ارتقاء برج‌های جذب با اتکا به توانمندی‌های داخلی و ما راه دوم را انتخاب کردیم.
وي همچنين گفت: بخش دیگری از این عملیات در تندگویان بود. تندگویان یعنی ‌پت و اگر پت‌ تعطیل می‌شد؛ یعنی صنعت لبنیات، نوشابه و ... با مشکلات عديده‌اي روبرو شود و در جریان این پروژه کاری شد که مشکلی برای آن صنایع پیش نیاید.
مهندس ربيعي افزود: برای تامین پارازایلین مورد نیاز طی انجام این پروژه شخص مهندس زنگنه با حمايت ويژه شخصا تامین پارازایلین مورد نیاز را در هیات دولت پیگیری کردند و اگر پیگیری ایشان نبود تولید و تامین پت در این مدت با مشکلات متعددي روبرو می‌شد. همچنین پتروشیمی اصفهان نیز در این مدت در تامین پارازایلین کمک شایانی کرد.
وي اظهارداشت: دست‌اندرکاران این پروژه قله‌خودباوری و‌ خاکریز ‌خوداتکایی را فتح کردند و توانستند از صنعت کشور و توان و تخصص فرزندان این کشور استفاده کنند.
مهندس ربيعي با اشاره به اينكه مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامیدند؛ تاكيد كرد: اين موضوع به صنعت پتروشیمی هم باز می‌گردد؛ همانطور که تولید داخل و اقتصاد مقاومتی این صنعت را شامل می‌شد‌ که اینها همه سال ماست. در واقع ما امسال باید هرچه مي‌توانيم تولیداتمان را کیفی‌تر و اندكي بالا ببریم.
وي در پايان گفت: باید با تلاش خود در این صنعت کاری کنیم که نقشه کسانی که نمی‌خواهند موفقیت و بهروزی این ملت را ببینند نقش بر آب شود.##