19 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 06 ارديبهشت 1400 ساعت 11:26

در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید؛ انعقاد ۳۱۰ هزار قرارداد آتی در هفته گذشته

نوشته شده توسط 

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۳۱۰ هزار و ۶۱۲ قرارداد آتی بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز و نیز نقره و برای تحویل در ۱۱ سررسید فعال منعقد شد و ارزش ۵۱۳۶ میلیارد و ۹۳ میلیون ریالی را رقم زد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از بورس کالا، طی هفته ای که گذشت، معامله گران ۲۹۵ هزار و ۹۶۰ قرارداد آتی زعفران نگین را در سررسیدهای اردیبهشت، تیر و شهریور ماه ۱۴۰۰ منعقد کردند و ارزش ۶۷۶۴ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریالی را رقم زدند تا با این حجم و ارزش معاملاتی، زعفران صدرنشین بازار باشد.

۴۱۸۹ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در حالی منعقد شد که ارزش ۴۳ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریالی برای این دارایی پایه و برای تحویل در دو موعد اردیبهشت و شهریور ماه امسال به ثبت رسید.

انعقاد ۸۵۷ قرارداد آتی پسته برای تحویل در سه سررسید فروردین، خرداد و مرداد ماه سال جاری نیز ارزشی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال را به ارمغان آورد.

حجم معاملات زیره سبز در سررسید خرداد ماه ۱۴۰۰ نیز به ۱۰۸ قرارداد منعقده و ارزش آن به بیش از ۶ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال رسید.

معامله گران همچنین تعداد ۹۴۹۸ قرارداد آتی نقره را در دو سررسید اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری منعقد کردند که این تعداد قرارداد منعقده ارزش ۱۸۴ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریالی را در پی داشت.