31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 22 خرداد 1398 ساعت 10:00

نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید برگزار می‌شود

نوشته شده توسط 

namayeshgahe sakhte dakhelمعاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همزمان با روز صنعت و معدن «نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید» با هدف هم افزایی بخش صنعت و دانشگاه و در راستای تامین نیاز داخلی انواع قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کشور، برگزار خواهد شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از شاتا، سعید زرندی در این خصوص توضیح داد: در «طرح ملی همصدا برای ساخت داخل و رونق تولید» رفع خلاء ها و تامین نیاز های بخش صنعت و سایر بخش های اقتصادی کشور اعم از کشاورزی، نفت و گاز، راه و شهر سازی و ...؛ از طریق بکار گیری توان داخلی در بومی ساری اقلام کالایی مورد نیاز دنبال می شود.
وی تصریح کرد: «نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید» می تواند زمینه ساز همکاری مشترک دو بخش علمی و تولیدی کشور و تحقق بخش اهداف بزرگ «نهضت ساخت داخل» باشد.
زرندی با دعوت از گروه های صنعتی بزرگ کشور برای حضور در این نمایشگاه، اظهار داشت: شرکت ها و مجموعه های صنعتی می توانند نیاز های خود را برای تامین انواع قطعات و ماشین آلات در این نمایشگاه معرفی کنند و شرکت های توانمند، دانش بنیان و فناور نیز با نیازهای صنعتی کشور بهتر از پیش آشنا می شوند.
این مسئول خاطر نشان کرد: به ثمر نشستن "طرح همصدا" و برقراری ارتباط سازنده و هم افزایی واقعی میان صنعت و دانشگاه، امروز جزو اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: تبدیل تهدیدات به فرصت ها و کاهش هزینه های تحریم زمانی عینیت پیدا می کند که ما در تامین بسیاری از نیازها خودکفا شویم و در عمل ظرفیت های بالای دانشگاهی و علمی خود را به سوی صنعت و تولید سوق دهیم.

مقیمی: از ظرفیت انجمن ها و تشکل ها برای برگزاری نمایشگاه بهره خواهیم برد
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در مورد گروه های هدف برگزاری «نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید» گفت: در حوزه صنعت از همه ظرفیت های موجود از جمله انجمن ها و تشکل ها برای برگزاری نمایشگاه بهره خواهیم برد.
فرشاد مقیمی افزود: با توجه به عمومیت برخی اقلام کالایی مورد نیاز در صنایع مختلف کشور، تلاش خواهیم نمود تا با همراهی انجمن های تخصصی صنایع ، موارد را به درستی احصاء و در این نمایشگاه در معرض بازدیدکنندگان قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: برای تسریع در تحقق اهداف «نهضت ساخت داخل» قدم های خوبی در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت برداشته شده که امیدواریم برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه هایی از این درست به حصول نتیحه حداکثری کمک شایان توحهی بنماید.