10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 25 دی 1402 ساعت 12:25

مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی

نوشته شده توسط 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اولین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان گفت: اولین نمایشگاه بین‌المللی معرفی توانمندی‌های صادراتی منطقه آزاد چابهار و همچنین کشور برای صادرات به کشور پاکستان طی روزهای آتی برگزار می‌شود.
به گزارش بورس و بانک ؛  امیر مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص این رویداد مهم اقتصادی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده و شناختی که امروز از بازار پاکستان داریم؛ پیش‌بینی می‌شود که استقبال بسیار خوبی از این رویداد مهم اقتصادی صورت گیرد.
وی در ادامه به تعداد مشارکت‌کننندگان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تا این لحظه بیش از 92 شرکت ایرانی فعال و موفق در حوزه تولید و صادرات برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین بیش از 100 بازرگان و تاجر بزرگ از کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان و سایر کشورها آمادگی خود را برای حضور در این رویداد مهم اقتصادی-تجاری قطعی کرده‌اند.
مقدم با ابراز امیدواری از اینکه طی روزهای آتی و در طول برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی توانمند‌ی‌های صادراتی به پاکستان شاهد انعقاد تفاهمنامه‌ها و قراردادهای قابل‌توجهی باشیم، تصریح کرد: حضور صنعتگران خوب و تاجران موفق و همچنین اقتصاد پویا از جمله اهدافی است که در این نمایشگاه به دنبال آن هستیم.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه به منطقه ریمدان مرز بین ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه منطقه منفصل ریمدان به عنوان یک درگاه خوب اقتصادی برای کشور پاکستان معرفی شده و جایگاه خود را پیدا کرده است. در همین راستا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده؛ امیدواریم با معرفی این درگاه پرپتانسیل و مستعد به حوزه تجارت در پاکستان و کشورهای شرقی خود بتوانیم فرصت‌های اقتصادی بیشتری را از طریق منطقه آزاد چابهار و همچنین منطقه منفصله ریمدان در اختیار داشته باشیم.
مقدم همچنین خاطرنشان کرد: در همین راستا با اتکا به ظرفیت‌های این منطقه و با پشتوانه به حضور فعالان اقتصادی نیاز بازار و سرمایه‌گذارانی که همیشه همراه ما در منطقه آزاد چابهار بوده‌اند؛ لازم است گام‌های بعدی را با سرعت و سهولت بیشتری همراه با تسهیلات قابل‌توجه برداریم و محور شمال به جنوب را فعال‌تر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این موضوع مزایای اقتصادی زیادی را به  همراه خواهد داشت، گفت: بنابراین ناگزیریم در احداث پس‌کرانه‌ها و در راستای توسعه دادن راه‌ها، ریل‌ها و لجستیک‌هایی که برای منطقه ضروری است و همچنین ایجاد انضباط بیشتر در حوزه مدیریت حمل‌ونقل؛ اقدامات فرامنطقه‌ای انجام دهیم.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در خصوص وضعیت این منطقه گفت: خوشبختانه در منطقه آزاد چابهار با برخورداری از بندر بسیار مهم و استراتژیک چابهار گام‌های مؤثر و بلندی در راستای توسعه اقتصادی و تجاری این منطقه برداشته شده است. از سوی دیگر این روزها حضور فعالان اقتصادی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس، کشورهای حوزه اقیانوس هند و پیگیری‌های مستمر و مداوم آنها عزم ما را دو چندان کرده که برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و فعال کردن محور شمال به جنوب؛ اقدامات لازم را با سرعت بیشتری انجام دهیم.