10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 21 دی 1402 ساعت 23:40

بومی‌سازی و داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات هدف اصلی شرکت تافکو است

نوشته شده توسط 

قاسم‌زاده درباره تاثیر بومی‌سازی بر قیمت و کیفیت محصولات تولیدی تافکو نیز گفت: از آنجایی که اطمینان حاصل ‌کردن توسط مشتریان از خرید محصولات یک اصل در تمام دنیا به شمار می‌رود؛ ما نیز ادعا داریم که با شناخت بازار و سازندگان حتما محصولی منطبق با استانداردها و قابل رقابت با نمونه‌های مشابه را به مشتریان عرضه می‌کنیم. در همین راستا قیمت تمام ‌شده اینگونه تجهیزات به دلیل اینکه در داخل ساخته‌ می‌شود و نیازمند مراحل گمرکی و دیرکرد در تحویل و حمل‌ونقل نیست؛ بسیار پایین‌تر از نمونه‌های خارجی آن خواهد بود.
به گزارش بورس و بانک ؛ وی در ادامه با توجه به تعریف متفاوت از بومی‌سازی و نوآوری تاکید کرد: بومی‌سازی بر اساس نمونه اولیه یک قطعه یا تجهیز با مهندسی ساخت‌داخل تغییر یا بازسازی می‌شود، اما در نوآوری که شیرینی کار ما نیز محسوب می‌شود؛ از مراحل ابتدایی طرح و ایده آغاز و تا ساخت محصول تماما توسط ایده‌پردازان، متخصصان و مهندسان ایرانی در داخل کشور انجام می‌شود.
مدیرعامل تافکو با اشاره به اینکه بخشنامه‌های مختلف، تامین مواداولیه و کم‌بودن مراکز تخصصی از جمله چالش‌های پیش‌روی تولید قطعات و تجهیزات شرکت تافکو محسوب می‌شود، گفت: مطابق آمار معاونت‌علمی ریاست‌جمهوری ۳۵۰ نوع شرکت نوآور در کشور وجود دارد که تعداد بسیار کمی است؛ بنابراین هنر ما نگهداری و حفظ و پرورش نخبگان ایرانی است که در همه جای دنیا متقاضیان زیادی دارند.
به گزارش خبرنگار ما شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد خوزستان محسوب می‌شود که با سهام ۱۰۰ درصدی در سال ۹۸ تاسیس و کار خود را آغاز کرد. شرکت تافکو با ماموریت بومی‌سازی و ساخت‌داخل قطعات و تجهیزات صنعت فولاد و پشتیبانی و تسهیل‌گری فرآیندهای خریدوفروش فولاد به خصوص شرکت فولاد خوزستان مشغول به فعالیت است.##