30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 07 آذر 1402 ساعت 17:24

سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد ریالی برای راه‌اندازی خط تولید سرم در داروسازی دانا

نوشته شده توسط 



    مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا گفت: طرح سرم‌سازی داروسازی دانا با ظرفیت اسمی سالانه ۴۰ میلیون بطری و به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۰۰ نفر یکی از مدرن‌ترین خطوط تولید سرم‌های تزریقی در کشور است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا؛ دکتر افشار فتح‌الهی در مراسم راه‌اندازی خط تولید سرم در داروسازی دانا در شهر تبریز که با حضور وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک ملی و جمعی از مسئولان ملی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: عملیات این پروژه از سه سال گذشته آغاز اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه روند آن کند شده بود.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد عملیات عمرانی و جاگذاری دستگاه‌های خط تولید سرم دارو سازی دانا به صورت شبانه‌روزی در ۶ ماه گذشته صورت گرفته است.

دکنر فتح‌الهی با بیان این که راه‌اندازی یکی از مدرن‌ترین خطوط تولید سرم‌های تزریقی در داروسازی “دانا” به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال انجام شده است، گفت: با آغاز به کار این خط تولید، بیش از ۱۰ درصد سرم کشور در این داروسازی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با اشاره به محاسن و نتایج مطلوب این پروژه گفت: با افتتاح این پروژه برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌شود.

وی یاد آور شد:سرم‌های تولیدی این واحد به لحاظ استفاده از طرح‌های دانش بنیان بسیار با کیفیت است. از مزیت‌های این طرح سیستم آب‌سازی پیشرفته بوده و استفاده از مواد اولیه پروپیلن یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح تولیدی است. ظرفیت اسمی خط تولید سرم دارو سازی دانا نیز سه میلیون باتل نیم لیتری در ماه است.