30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 04 آذر 1402 ساعت 22:52

اجرای ۱۰۰ میلیارد تومان طرح‌های تحقیقاتی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان

نوشته شده توسط 

شرکت فولاد خوزستان به دلیل قدمت بالای خود نیاز به بروزرسانی تکنولوژی دارد و در این زمینه پروژه زمزم ۳ یکی از پروژه‌‌های تکنیکال در راستای این اقدام خواهد بود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری اقتصاد ملت؛ مهندس مهران خرم‌نیا معاون فناوری شرکت فولاد خوزستان در دومین روز از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو حجم سرمایه‌‌‌گذاری‌ها‌ی داخلی پروژه زمزم 3 را ۵۰۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: به دلیل جلوگیری از خدشه به روند فعلی تولید؛ ۸ ساله زمان‌بندی شده که بهره‌برداری از آن منجر به رقابت‌پذیری بیشتر بازار فولاد خواهد شد.

مدیر فناوری شرکت فولاد خوزستان همچنین با تاکید بر اینکه پروژه زمزم ۳ ظرفیت تولید در فولاد خوزستان را به ۵ میلیون تن می‌رساند، گفت: با وجود ظرفیت ۲ میلیون تنی در فولاد شادگان؛ رقم تولید به ۷ میلیون تن خواهد رسید.

خرم‌نیا به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زمینه تحقیقات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان طرح‌های تحقیقاتی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی کشور در زمینه ارتقاء بهره‌وری، کنترل آلودگی، افزایش کیفیت آب مصرفی و افزایش تولید در حال اجراست.

معاون فناوری شرکت فولاد خوزستان وظیفه بخش فناوری در این مجموعه را مراقبت از چرخه تکنولوژی عنوان کرد و گفت: با توجه به مباحث تحریمی و فضای موجود به‌ روزرسانی تکنولوژی مقوله سختی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر موارد فوق و دستاوردهای شرکت گفت: دستگاه منحصربه‌فرد اندازه‌گیری آهن‌‌اسفنجی برای اولین‌بار در فولاد خوزستان اختراع و به نام این شرکت ثبت جهانی شده است و اکنون نه تنها در ایران؛ بلکه در کشورهای دیگر نیز در حال معرفی است.

خرم‌نیا با اشاره به لزوم بروزرسانی تکنولوژی‌ها در صنعت فولادسازی کشور تصریح کرد: با توجه به ماهیت صنعت فولادسازی ممکن است مرگ تکنولوژی در این صنعت چند دهه طول بکشد. به همین دلیل لازم است شرکت‌ها و صنایع فولادسازی به صورت مداوم نسبت به بروزرسانی تکنولوژی‌های خود اقدام کنند تا به افزایش بهره‌وری مجموعه‌هایشان کمک شود.