30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 04 آذر 1402 ساعت 19:23

آرزوی ۱۵ ساله برای عملیات عمرانی فاز دوم فرودگاه امام‌خمینی (ره) محقق شد

نوشته شده توسط 

دولت سیزدهم آرزوی ۱۵ ساله دولت‌های قبلی برای عملیات عمرانی فاز دوم فرودگاه امام‌خمینی (ره) را محقق کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از اقتصاد ملت  ؛ سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز ۲ شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) به عنوان بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور که صبح امروز با حضور وزیر راه‌وشهرسازی و تنی چند از مقامات برگزار شد، گفت: ۱۵ سال بود که دولت‌های سابق آرزوی ساخت فاز دوم فرودگاه امام‌خمینی (ره) را داشتند، اما عزم دولت سیزدهم و همت وزیر راه‌وشهرسازی این آرزو را محقق کرد.

چلندری با تاکید بر اینکه امروز روز بزرگی است که روزگاری آرزوی دیرینه ملت شریف ایران بود، گفت: همواره به ما گلایه می‌شد که وضعیت فرودگاه اما‌م‌خمینی (ره) در شان مردم ایران نیست، اما نگاه ویژه دولت سیزدهم سبب آغاز فاز دوم فرودگاه امام‌خمینی (ره) شد. وی با اشاره به اینکه ترمینال سلام از زمان دولت هشتم و نهم به بهره‌برداری رسیده، اما در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد، گفت: این در حالی است که اعتراضات مردم در ایام اربعین حسینی، حج و عتبات به دلیل محدودیت فضای فاز یک فرودگاه امام‌خمینی (ره) هم‌اکنون به صفر رسیده است و باعث تسهیل پذیرش مسافران شده است.

چلندری با تاکید بر اینکه پانزده سال بود که به دنبال آغاز عملیات عمرانی فاز دوم فرودگاه امام‌خمینی (ره) بودند که بنا به دلایلی انجام نمی‌شد؛ از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای آغاز فاز دوم شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) تشکر و قدردانی کرد و گفت: برای کلنگ‌زنی این مجموعه ۷۶ جلسه بالای ۵ ساعت با یکدیگر داشتیم که کار‌ها را با هم بررسی کنیم. مدیرعامل شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) در ادامه گفت: طی سال‌های قبل مذاکرات زیادی برای اجرای عملیات عمرانی فاز دو شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) انجام شد، اما عزم‌وهمت وزیر راه‌وشهرسازی در این خصوص باعث شروع این کار عمرانی شد.

یوسفی: ایران ظرفیت بالایی برای توسعه و ارتقاء دارد مجتبی یوسفی عضو هیات‌رئیسه مجلس‌شورای‌اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه فرودگاه امام‌خمینی (ره) از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و قرار بود هاب منطقه باشد، گفت: هم‌اکنون ایران در معادلات ترانزیتی منطقه به هیچوجه نادیده گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی برنامه هفتم توسعه پایان یافته است، افزود: در یکی از بندهای آن به موضوع ترانزیت اشاره شده و قرار است برای اولین‌بار ستاد ترانزیت تشکیل شود و برای توسعه خدمات هوایی هم تکالیفی دیده شده است.

یوسفی با بیان اینکه قرار است در فاز دوم این فرودگاه ۴۱۰ هزار متر مربع سالن ساخته شده و ظرفیت سالانه مسافر آن به ۳۵ میلیون نفر برسد، گفت: خوشبختانه نوسازی ناوگان هوایی به خوبی انجام شده و شرکت هما ۹۲ هزار مسافر را در ایام حج با استفاده از ناوگان خود و بدون کمک از دیگران جابه‌جا کرد که افتخار بزرگی برای ناوگان هوایی کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز اتفاق بی‌بدیلی برای توسعه ایران محسوب می‌شود، گفت: کشورمان ظرفیت بالایی برای توسعه و ارتقاء دارد. به طور مثال برج میلاد نماد توانمندی ایران‌اسلامی از نظر علم، دانش و تکنولوژی و نماد کارآمدی نظام‌مقدس جمهوری‌اسلامی در خدمات فنی‌ومهندسی در دنیا محسوب می‌شود.

عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به اینکه از سال ۸۴ قرار بود فاز یک فرودگاه امام‌‌خمینی (ره) با ۱۵۰ هزار متر مربع با ظرفیت 11 میلیون مسافر در سال کار کند، تاکید کرد: سال‌ها همگان منتظر توسعه این فرودگاه بودند و با اینکه توانمندی مهندسان و علم ‌و دانش آن‌ در کشور وجود دارد، اما امروز دولت سیزدهم به همت وزیر راه‌وشهرسازی توانست این مهم را محقق کنند.

سردار اکبری: امروز برای بازسازی و توسعه و ارتقاء ایران‌اسلامی با تمام وجود در میدان هستیم سردار اکبری جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه امروز هر چه داریم از امام و شهدا و خون‌هایی است که در مملکت ما برای حفظ نظام و اسلام ریخته شده است، تا ما امروز وارث آن باشیم و دستاوردهای ایران‌اسلامی را برای توسعه آن داشته باشیم، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با تمام توان پای توسعه ایران‌اسلامی ایستاده و در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و به‌روزترین تکنولوژی دنیا فاز دوم شهر فرودگاه امام‌خمینی (ره) را به پایان می‌رسانیم.

سردار اکبری با اشاره به اینکه امروز یکی از آرزوهای ملت بزرگ جمهوری‌اسلامی برای توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برآورده شده است، خاطرنشان کرد: انشاءالله خداوند به خدمتگزاران نظام جمهوری‌اسلامی توفیق خدمت دهد تا بتوانند به ملت بزرگ ایران‌اسلامی خدمات بیشتری ارائه دهند.

جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیا تصریح کرد: وظیفه سپاه پاسداران آن است که برای حفظ دستاوردهای انقلاب‌اسلامی در همه جا حضور داشته باشد. در همین راستا طی ۸ سال دفاع‌مقدس در عرصه دفاع از کشور بودیم و امروز برای بازسازی و توسعه و ارتقاء ایران‌اسلامی با تمام وجود در میدان هستیم و تمام خدمت را برای توسعه ایران‌اسلامی به کار می‌بندیم.

وی با بیان اینکه توسعه فرودگاه امام‌خمینی (ره) و فاز دوم این شهر فرودگاهی آبروی نظام مقدس جمهوری‌اسلامی در جهان است، تاکید کرد: با تمام توان وظیفه ذاتی‌والهی خود را دنبال می‌کنیم. سرداری اکبری در پایان با اشاره به اینکه انگیزه ما پیمانکاری نیست؛ بلکه رسالت خود را به مرحله اجرا می‌رسانیم، گفت: ما به دنبال انتفاع سپاه نیستیم؛ بلکه توسعه ایران‌اسلامی رسالت ماست.