17 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 08 خرداد 1401 ساعت 10:49

بیش از هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال از اراضی جزیره قشم رفع تصرف شد

نوشته شده توسط 

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم از رفع تصرف هزار و ۲۴۲ میلیارد و ۵۱ میلیون ریال اراضی خالصه در جزیره قشم در ۲ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم ؛  بعد از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مصطفی مازندرانی گفت: در ۲ ماه اخیر بیش از ۱۱۳ هزار مترمربع اراضی در ۲۰ نوبت در نقاط مختلف جزیره رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: روستاهای نقاشه، توریان، کووه ای، گیاهدان، سهیلی، شهر درگهان، دوراهی دیرستان – ضلع جنوبی اراضی فرودگاه، سایت شناورسازی و اراضی ضلع شرقی معدن سرسور ازجمله نقاطی بودن که رفع تصرف اراضی و تخریب سازه‌های احداثی غیرمجاز در آن‌ها انجام شد.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلامات موردنیاز از مراجع ذی‌ربط، به دستور کتبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم به مرحله اجرا درآمده است.

مازندرانی صیانت و حفاظت از اراضی ملی، دولتی و انفال را جزو اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: این یگان در راستای مبارزه با زمین‌خواری در جزیره قشم بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی ناظر بر احیای حقوق عامه، نسبت به هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی، دولتی و عرصه‌های طبیعی قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.