28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 14 بهمن 1397 ساعت 13:20

حمایت بانک توسعه صادرات بندرعباس از تولید و صادرات آبزیان وخرما تا فولاد

نوشته شده توسط 

asadi. bandare abasرییس شعبه بندرعباس بانک توسعه صادرات گفت: این شعبه درچارچوب اعطای تسهیلات صادراتی به تولیدکنندگان ماهی، میگو، خرما و نیز فولاد بیش از 400 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گزارش«بورس و بانک» به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات حمیدرضا اسدی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب افزود: با عنایت به اینکه استان در حاشیه خلیج فارس واقع گردیده است، صادرات ماهی و میگو از دیگر اقلام صادراتی استان محسوب می شود که از تسهیلات این بانک بهره مند شده‌اند.
به گفته اسدی، استان هرمزگان قطب صادرات قیر کشور محسوب می شود و به همین منظور اولین نشست تخصصی قیر کشور در آذر ماه امسال به میزبانی بندرعباس برگزارشده است.
وی با اشاره به تمرکز ویژه به صادرات فولاد در استان هرمزگان گفت: بخشی از تامین مالی فولاد هرمزگان جنوب توسط این شعبه صورت گرفته است. پیش از این نیز تامین مالی شرکت فولاد جنوب کاوه جنوب کیش نیز که در این استان واقع است توسط شعبه بلوار کشاورز تهران بانک توسعه صادرات انجام شده است. در بخش کشاورزی نیز عمده محصول صادراتی انواع خرما بویژه خرمای پیارم است.
رییس شعبه بندرعباس بانک توسعه صادرات درخصوص پروژه های تامین مالی شده توسط این شعبه گفت : ارائه تسهیلات به میزان 9 میلیارد ریال برای تجهیز صنایع چوب،23 میلیارد ریال برای تاسیسی هتل اپارتمان و مجتمع پذیرایی با هدف توسعه گردشگری و بخش فولاد یکهزار میلیارد ریال انجام شده است.